Társoldalunk:

Megjelölik az F1-es tanulóvezetőket

2014.02.18. 15:18

A közúton használt T-betű helyett zöld hátsó lámpát szerelnek az autójukra, csak így vehetnek részt a teszteken.

A Forma-1-es újoncok mostantól csak megkülönböztető jelzéssel mehetnek ki a pályára a teszteken. A 2014-es Sportszabályzat új, 22.9/c) paragrafusa előírja, hogy akinek még nincs szuperlicensze – melynek megszerzéséhez legalább 300 km-t megtenni F1-es autóval -, annak egy zölden világító hátsó lámpával kell köröznie, így figyelmeztetve a többieket, hogy tapasztalatlan versenyző halad előttük.

Mivel szuperlicensz nélkül a nagydíjhétvégék programjában senki nem vehet részt, ez kizárólag az úgynevezett TCC-re – a modern, azaz 2013-ra, 2014-re vagy 2015-re tervezett F1-es autókkal való tesztelésre – vonatkozik. A TPC-re, amikor a 2010-es, 2011-es vagy 2012-es technikai előírásokhoz készülő modelleket vezetnek, a közúton megszokott T-betűnek megfelelő zöld lámpa használata nem kötelező, mivel erre jellemzően csak a különféle bemutató eseményeken kerül sor.

Csak annak lesz kötelező a zöld lámpa, akinek még nincs szuperlicenszeForrás: Caterham

A Sportszabályzat tesztelésről szóló 22-es cikkelyét az idén szinte teljesen átírták, a TCC és a TPC mellett bevezetve a PE, azaz a promóciós rendezvény fogalmát is. Ebből tavalyig nyolcat bonyolíthattak le a csapatok, 2014-től viszont már csupán kettő áll a rendelkezésükre, amit többen már el is használtak az új autóik bejáratására.

A fiatal pilóták tesztjét megszüntették, viszont újra engedélyezték a szezon közbeni tesztelést, igaz, kötött formában: négy nagydíj után, ugyanazon a helyszínen két-két napig gyakorolhatnak majd a csapatok.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!