Vágólapra másolva!
Miután a jerezi nyitóteszten még súlyos műszaki gondokkal küszködtek, a Lotus múlt hétvégi bejáratásán kipróbált megoldásaik beváltak, így a csapat szombaton a szabályok által megengedett 100 km-t tudta teljesíteni.

A Renault máris a jó irányba halad, hogy megoldja azokat az összetett technikai problémákat, amelyek miatt január végén, a négynapos jerezi nyitóteszten csak kevés kört tudtak megtenni a csapatai. A motorszállító F1-es technikai igazgatója, Rob White akkor elárulta, hogy a gondjaikat nem lehetett egyetlen, jól körülhatárolható okra visszavezetni.

„Az első napon például az energiatároló egység egyik részegységével akadtak olyan gondjaink, amelyek közvetlenül nem az akkumulátort vagy az akkumulátor működését érintették. Az energiatárolóval egy házba épített elektronikus alkatrészből eredtek" – magyarázta. „Ezután a turbófeltöltővel és a turbónyomás szabályzórendszerével lett problémánk, amely aztán kihatott a motor vezérlésére is, mechanikai meghibásodásokhoz vezetve."

A Renault azóta módosított a motorján, átírta a vezérlőszoftverét, és finomított a kalibrációján is, mielőtt a Lotus E22 múlt pénteki és szombati bejáratásán újra kipróbálta. A rövid teszt azt bizonyította, hogy a cég jó úton halad: bár Pastor Maldonado az első napon csak egyetlen kört tudott megtenni az autóval, a másodikon már a filmforgatási napok keretében engedélyezett maximumot, majdnem 100 km-t (22 kört) teljesített vele.

A Lotus E22 kettős orrnyúlványával keltett feltűnést, de hivatalosan még be sem mutatták Forrás: Lotus

„Mind a kasztni, mint az új Renault motor komolyabb fennakadás nélkül működött" – árulta el a Lotus szóvivője az Autosportnak. „Pastor hamar belerázódott a ritmusba, és máris szépen beilleszkedett a csapathoz. Az autóval minden rendben volt, a tervezés és az építés minősége is egy újabb lépcsőfokot képvisel a sikeres E21-hez képest."

„Már alig várjuk, hogy a jövő héten nekiláthassunk az érdemi tesztelésnek Bahreinben, ahol megláthatjuk az új csomag teljes potenciálját."

A Lotus volt az egyetlen alakulat, amely nem vett részt a kollektív jerezi nyitóteszten. Ezzel azonban nem sokat vesztett: a Red Bull részben a motorban, részben a kasztniban gyökerező problémák következtében a négy nap alatt is kevesebb, 21 kört tudott a pályán tölteni. Az ideiglenesen a csapatfőnöki teendőket is ellátó Gérard Lopez azt állítja, a Lotus nem anyagi gondok miatt hagyta ki az első tesztet.

„Előre megmondtuk, hogy ott lesznek technikai gondok, és így is történt" – nyilatkozta az Infosport Plus-nek. „Tudom, hogy sokan kritizáltak minket, azt mondták, pénzhiány miatt döntöttünk így, holott ez nem igaz. Egy héttel később is ugyanannyiba került elutaznunk Jerezbe."

„Még az is lehet, hogy mi vagyunk a felkészültebbek. Talán helyes döntés volt kivárni, és a gyárban dolgozni inkább. Ez majd Bahreinben kiderül. Mi nem fogunk beszélni a többiekről, vagy legalábbis nem annyit, mint ők rólunk."

Lopez is megerősítette, hogy az E22 bemutatkozása zökkenőmentes volt. „Nem tapasztaltunk semmilyen problémát, még túlmelegedést sem. Az autó óramű pontossággal működött, ami elég meglepő annak fényében, hogy mi történt előtte a jerezi teszten. Máris készen állunk arra, hogy már a bahreini teszt legelején kimenjünk a pályára."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!