Vágólapra másolva!
A Lotus nehézségei ellenére Nico Hülkenberg később még megbánhatja, hogy nem hozzájuk igazolt. A Renault a többi partnercsapatát is meghívta a Lotus promóciós tesztjére.

Nico Hülkenberg a tavalyi év végén közel került ahhoz, hogy leszerződjön a Lotushoz: a csapat az USA Nagydíj előtt felkérte a németet, hogy az idény utolsó két versenyén helyettesítse a hátműtéten átesett Kimi Räikkönent, és a 2014-es szezonra is komolyan érdeklődtek iránta. Hülkenberg azonban a Lotus bizonytalan anyagi helyzete miatt visszautasította az ajánlatot, és inkább korábbi csapata, a Force India mellett döntött.

A Lotus problémái látszólag a tél során sem oldódtak meg – a Quantum Motorsports nevű befektetői csoporttal továbbra sem sikerült megegyezniük, az új autójukkal a vártnál később készültek el, és a csapatfőnöküket, Eric Boullier-t is elvesztették. Hülkenberg ennek ellenére azt állítja, egyelőre nem tudja megítélni, jó döntést hozott-e. „Ezt nehéz megmondani” – nyilatkozta. „Minden elég bizonytalan náluk, nem teljesen tiszta, milyen helyzetben vannak. Azt azonban nem tudhatom, hogy ez befolyásolja-e a teljesítményüket. Ez majd kiderül – meglátjuk, hogyan alakul a sorsuk.”

Noha a Force India 2014-es esélyeiről még nem tud nyilatkozni, Hülkenberg elégedett azokkal a változásokkal, amelyeket a Force India a távozása óta véghezvitt. „Amikor először visszatértem a gyárba, láttam, hogy megváltozott az infrastruktúra” – mondta. „Több alkalmazott dolgozik nálunk, és a csapat folyamatosan növekszik. Ez jó jel.”

Az E22-ről egyelőre ezt az egy képet hozták nyilvánosságra Forrás: Lotus

A Lotusnak az istállók közül egyedüliként ki kellett hagynia a múlt heti tesztet Jerezben, de azóta az ő autójuk is elkészült. A február 19. és 22. között megrendezésre kerülő bahreini gyakorláson már ott lesznek, sőt az E22-t már ezen a héten is kipróbálják két „forgatási nap” keretében. A csapatok évente kétszer vihetik pályára az autóikat a hivatalos tesztnapokon kívül, komoly korlátozásokkal: legfeljebb 100 kilométert tehetnek meg, és kis tapadású bemutatógumikat kell használniuk. A Lotus úgy döntött, egyszerre használja ki a két alkalmat, pénteken és szombaton próbálják ki az autójukat Jerezben.

A Lotus számára a megkötések ellenére is hasznos lesz a két forgatási nap, hiszen az E22 rendszereinek működését ki tudják próbálni, valamint a múlt héten komoly problémákkal küzdő Renault motorok javított változatát is tesztelhetik. A francia gyártó egyébként a többi partnercsapatát – a Red Bullt, a Toro Rossót és a Caterhamet – is meghívta, hogy „különleges vendégekként”, megfigyelőként vegyenek részt az E22 debütálásán. A hírek szerint a Lotus először ellenezte az ötletet, de amikor a Renault megígérte, hogy a meghívás összes költségét állni fogja, beleegyeztek a riválisok jelenlétébe.

A dupla orrnyúlványokkal rendelkező E22-t pénteken Pastor Maldonado viheti pályára, szombaton pedig valószínűleg csapattársa, Romain Grosjean kap rá lehetőséget.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!