Vágólapra másolva!
A csapatok a jelenlegi kvalifikációs rendszer módosításáról tárgyalnak az FIA-val, hogy izgalmasabbá tegyék az időmérő utolsó szakaszát. A változásokhoz az összes csapat beleegyezésére szükség lenne.

Az Autosport információ szerint a Forma-1-es csapatok vezetői február 21-én találkoznak a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviselőivel, hogy a jelenlegi kvalifikációs rendszer azonnali módosításáról tárgyaljanak. A szabályváltozásra azért kerülhet sor, mert a jelenlegi előírások mellett gyakran eseménytelenné vált az időmérő utolsó szakasza, a versenyzők egy része ugyanis körözés helyett inkább a bokszban maradt.

Az érvényben lévő szabályok szerint az időmérő első tíz helyezettje köteles ugyanazzal a gumiszettel megkezdeni a versenyt, amellyel a Q3-ban a leggyorsabb köridejét elérte. Ez az elmúlt években komoly taktikázáshoz vezetett az istállók között. Gyakran előfordult, hogy a legjobb helyezésekre esélytelen versenyzők ki sem hajtottak a pályára az utolsó szakaszban, hiszen a gumispórolás mellett ezzel azt is elérték, hogy szabadon választhassanak abroncsokat a verseny első etapjára. Az időmérő sorsdöntő szakaszában a közönség sem a bokszban ücsörgő versenyzőket szerette volna látni, ezért a mostani rendszer komoly bírálatokat kapott.

A Red Bull ritkán taktikázott a Q3-ban Forrás: AFP

Az Autosport úgy tudja, az első bahreini teszt idejére meghirdetett gyűlésen több javaslatról is tárgyalni fognak. Az egyik elképzelés szerint a Q3-ba bejutott pilótáknak azokon a gumikon kellene megkezdeniük a versenyt, amellyel a legjobb Q2-es körüket érték el, így stratégiai okokból nem lenne értelme kihagyni az utolsó szakaszt.

Egy másik ötlet szerint a versenyzők egy extra szett gumit kapnának a Q3-ra, amelyeket az időmérő után vissza kellene adni az FIA-nak. A pilóták így anélkül próbálhatnák meg elérni a leggyorsabb köridőt, hogy a verseny rajtjára már részben elhasználódott gumik miatt kelljen aggódniuk. A Pirelli egyébként már többször jelezte, hogy igény esetén szívesen gyártana speciálisan az időmérőre kifejlesztett abroncsokat. Az is felmerült, hogy a jelenleg 10 perces Q3-at meghosszabbítják, elég időt hagyva mindenkinek legalább két mért kör megtételére.

Egyelőre nem tudni, mennyi esély van az időmérő szabályainak módosítására, ehhez ugyanis az összes istálló beleegyezésére lenne szükség. Bár a Q3 valóban izgalmasabb lehetne a változások bevezetésével, néhány csapat úgy érezheti, hogy az új előírások rontanák az esélyeiket. Ha mindenki megszavazza a módosítást, a március 16-án kezdődő idény előtt még a Formula One Commissionnek és a Motorsport Világtanácsnak is jóvá kellene hagynia a változásokat.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!