Vágólapra másolva!
Toto Wolff szerint a pilóták terén egy istálló sem jobb náluk. A jerezi tesztjük jobban sikerült, mint várták, de szerinte a Red Bull is hamar ledolgozza majd a hátrányát.

Az első teszthét után máris favoritnak kikiáltott Mercedes ügyvezető igazgatója, Toto Wolff egyelőre nem akar jóslatokba bocsátkozni a csapat esélyeit illetően, de azt ő is elismerte, hogy a kezdeti jelek biztatóak. Az osztrák szerint egy terület biztosan van, ahol egyik riválisuk sem jobb a Mercedesnél: a második közös idényét kezdő Lewis Hamiltonnál és Nico Rosbergnél szerinte nincs erősebb pilótapáros a mezőnyben.

„A mi párosunk jobb” – jelentette ki Wolff arra a felvetésre, hogy 2014-ben a Fernando Alonsóval és Kimi Räikkönennel induló Ferrarié a legütősebb felállás. „Ők is erősek, de nincs olyan versenyző a világon, akire elcserélném Hamiltont és Rosberget.”

A jerezi teszten a Mercedes tette meg a legtöbb kört, és a mezőnyből egyedüliként egy teljes versenyszimulációt is teljesítettek. Wolff elmondta, az óriási változásokon átesett autók első tesztjén ez „több volt, mint amire számítottunk”. Szerinte a Mercedes számára előnyt jelent, hogy gyári csapatként könnyebben hangolják össze a hajtásláncot a kasztnival, az ügyfélcsapataik révén pedig rengeteg információhoz jutottak.

Jerezben a Mercedes tette meg a legtöbb kört Forrás: AFP

A tesztek előtt sokan azt jósolták, hogy a tisztán gyári csapatnak számító Mercedes és Ferrari komoly előnybe kerülhet a többiekhez képest. A két istálló valóban pozitívan kezdte az előszezont, miközben a Renault motorjait használó Red Bull végig küszködött a négy nap alatt. Wolff szerint azonban csak ideiglenes ez az állapot, hosszú távon nem lesz döntő fontosságú a jerezi gyakorlás.

„A Red Bull és a Renault nagy hátrányba került azzal, hogy négy napig nem tudtak rendesen tesztelni, de korai lenne az erősorrend felborulásáról beszélni” – nyilatkozta az Auto Bildnek. „A Forma-1-nek sem jó, ha az egyik motorgyártó bajban van, de biztos vagyok benne, hogy vissza fognak vágni – talán kicsit kevésbé erősen, mint korábban!”

Wolff semmi okot nem lát arra, hogy a Red Bullt máris esélytelennek tartsák a címvédésre. „Van egy kiemelkedő versenyzőjük, és nagyon jól működő csapatot sikerült összerakniuk” – mondta a La Gazzetta dello Sportnak. „Ráadásul az anyacégüktől is megkapják a szükséges forrásokat.”

Az igazgató egyébként nem ért egyet azokkal, akik szerint túl halkak a turbómotorral hajtott F1-es autók, a furcsa orrokkal azonban még ő sem tudott megbarátkozni. „Szerintem az egyenesekben remekül szólnak a motorok” – vélekedett. „Különösen azért, mert még a turbók fütyülését is hallani lehet. Nekem tetszik, és a bírálói is hozzá fognak szokni – lenyűgöző, modern hangról van szó.”

„Az orrok közül igazából egyik sem tetszik, bár mi kicsit klasszikusabb megoldást választottunk” – mondta Wolff, akinek csapata talán a legelegánsabb orr-résszel állt elő. „Ez azonban nem jelenti azt, hogy a szélcsatornában nem próbálgatunk még különböző változatokat.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!