Társoldalunk:

A McLarenhez tarthat a Lotus váratlanul távozó főnöke

2014.01.24. 11:11

Eric Boullier azonnali hatállyal elhagyta a csapatot. Igyekeznek elbagatellizálni az első teszt kihagyásának hatásait, amely azonban motorszállítójuk, a Renault szerint sem marad következmények nélkül.

A Lotus pénteken váratlan bejelentést tett, amely szerint a csapat főnöke, Eric Boullier azonnali hatállyal leköszön a posztjáról, és a helyét a tulajdonos Genii Capital elnöke, Gérard Lopez veszi át. Noha a télen már felröppentek hírek Boullier távozásáról, akkor ezeket határozottan cáfolták.

„Nagyszerű eredményeket értünk el az elmúlt években, és most meg kell tartanunk a lendületet" – idézi Lopezt a Lotus közleménye. „Köszönettel tartozunk Ericnek az elmúlt négy év során végzett kemény munkájáért, és biztosak vagyunk benne, hogy a következő szezonokban is a Forma-1 egyik élcsapataként harcolhatunk tovább."

Hozzátették, hogy az átszervezett menedzsment teljes struktúráját az előszezon második, bahreini tesztje előtt fogják nyilvánosságra hozni. Közben egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Boullier a McLarenhez tart, ahol az irányítást nemrég váratlanul újra magához ragadó Ron Dennis által menesztett eddigi csapatfőnök, Martin Whitmarsh utódja lehet.

Boullier váratlanul elhagyta a LotustForrás: Lotus

A Lotusszal kapcsolatban egyre több nyugtalanító jel volt érzékelhető a tél folyamán. Miután Kimi Räikkönen távozott, mert nem kapta meg a fizetését, több kulcsfigurájuk elhagyta őket, és már korábban bejelentették, hogy nem vesznek részt a jövő kedden kezdődő jerezi nyitóteszten sem, mert az a felkészülésük szempontjából állítólag nem lenne optimális.

Noha úgy vélték, más csapatok is kénytelenek lesznek kihagyni a gyakorlást, azóta kiderült, hogy csak ők nem lesznek ott a spanyolországi pályán. Így nekik mindössze nyolc napjuk lesz a pályán a felkészülésre, mert csak a két bahreini tesztre utaznak el, míg a többieknek tizenkettő.

Bár a Lotus igyekezett elbagatellizálni a mulasztás hatásait, motorszállítójuknál, a Renault-nál is úgy vélik, az valójában akkor sem maradhat következmények nélkül, ha a többi partnerük – a Red Bull, a Toro Rosso és a Caterham – által Jerezben gyűjtött adatok egy részét megoszthatják velük is.

„A motorok alapja ugyanaz, de mindegyiket egyedi módon építik be" – mutatott rá a Renault helyettes ügyvezetője, Rob White. „Az első teszt célja az lesz, hogy az erőforrást teljesen összhangba hozzák az autó többi részével. Akkor fogják először együtt működtetni az egész rendszert – a főhadiszálláson csak a kasztni nélkül üzemeltetik."

„Igyekszünk minél pontosabb szimulációkat végezni, de a beindítás előtt egyszer sem láttuk működni az összes rendszert és alrendszert együtt, abban a konkrét konfigurációban, amely az adott autóra jellemző."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!