Vágólapra másolva!
A Force India a neten mutatta be a turbómotoros VJM07-et, de az oldalról készült fotó többet árul el az autó festéséről, mint a formájáról, pedig gyakorlatilag minden darabja új.

A Force India lett az első F1-es csapat, amely ízelítőt adott a 2014-es autók külsejéből, s bár az oldalról készült fotón még nehéz lemérni az utóbbi évtizedek legjelentősebb szabálymódosításainak hatásait, azt állítják, a turbómotoros VJM07-nek gyakorlatilag minden alkatrésze új.

„Az autónak csaknem minden egyes része új tervezés eredménye, az első vezetőszárnytól egészen a diffúzorig" – jelentette ki a tavaly a konstruktőri 6. helyen végző csapat technikai igazgatója, Andy Green. „A VJM07 is a 2013-as modellünktől örökölte a génjeit, de ugyanazt az eredményt kicsit másképp kellett elérnünk."

„Óriási feladat volt megbirkózni a hajtáslánc összes újdonságával – ez volt a legnagyobb változás, amióta 1990-ben elkezdtem dolgozni a sportban. A hűtés biztosítása jelentette a legnehezebb kihívást. Az elmúlt nyár döntő részét azzal töltöttük, hogy igyekeztünk megérteni az új erőforrás hűtési igényeit, és optimálisan azokhoz igazítani a kasztnit."

Nem látszik sok a Force Indiáról készült képen Forrás: Force India

Bár ez a képen nem látszik, a 2014-es autók legmarkánsabb, és várhatóan legkevésbé esztétikus része az orrkúp lesz. Green elismerte, hogy a fotón bemutatott változat csak egy sablon, és a VJM07 a későbbiek folyamán drámai ráncfelvarráson fog átesni.

„Az orr a bemutatóra készült. Át fogjuk alakítani az autó elejét, amely teljesen más lesz" – árulta el. „Pragmatikusan kellett hozzáállnunk a helyzethez, mondván, muszáj elkezdenünk a tesztelést, ki kell tolnunk az autót a garázsból. Bármennyire szeretnénk feszegetni az első gyűrődési zóna határait, mert tisztában vagyunk vele, hogy ez mennyire fontos az egész autó szempontjából, az első körben ehhez nem voltak meg az erőforrásaink, ezért egy egyszerű változattal kellett kezdenünk."

A Force India új, drámai festésén helyet kapott a McLarentől igazolt Sergio Pérez egyik támogatója, a Claro matricája, valamint a kazahsztáni illetőségű Astanáé is.

„Ez a tél technikai és üzleti téren is nagyon sűrű volt számunkra" – magyarázta a Force India főnöke, Vijay Mallya. „Annak idején az volt a fő célom, hogy elindítsam az első indiai csapatot, a következő lépésként globális brandé kell fejlesztenünk. Szerintem ez a célkitűzés tükröződik a partnereinken és a világszínvonalú versenyzőpárosunkon is. Mindenképpen úgy érezzük, hogy a 2014-es az eddigi legerősebb szezonunk lehet."

Miután menesztette Adrian Sutilt és Paul di Restát is, a Force India teljesen új pilótákkal, Nico Hülkenberggel és Sergio Pérezzel vág neki az idénynek.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!