Vágólapra másolva!
A Mercedesszel kötött motorszállítói szerződés állítólag hét évre szól, a menedzsment és a műszaki stáb is összeállt. Claire Williams szerint a kulcsszó a stabilitás.

A Williams, az 1990-es évek sikercsapata az elmúlt időszakban egyre mélyebb hullámvölgybe került: hat esztendeje nem végzett a konstruktőri 6. helynél előrébb, és tavalyelőtt már 8., tavaly pedig csak 9. lett. Ezzel párhuzamosan mind súlyosabbá váltak az anyagi problémáik is, ezért Pastor Maldonado személyében fizetős versenyzőt kellett igazolniuk. Az istálló helyettes csapatfőnöke, az alapító Frank Williams lánya, Claire azonban már látja a fényt az alagút végén.

„Az összes lépés, amit tettünk, a Williams hosszú távú jövőjének biztosítását szolgálta, sőt nem is egyszerűen csak azt, hanem a sikeres jövőét" – mondta az Autosportnak. „Stratégiai szempontból mindent nagyon alaposan átgondoltunk, hogy fenntartható legyen, és elrepítse a jövőbe a Williamst."

A csapat az idén kezdődő turbókorszakban a Renault-ról a Mercedes motorjaira váltott, s bár ezt nem erősítették meg, a szerződés állítólag hét évre szól. Emellett Maldonadót a tizenegyszeres futamgyőztes Felipe Massára cserélték, és jelentősen megerősítették a mérnöki gárdájukat is. A műszaki stáb irányítását a Benettont és a Renault-t több vb-címhez segítő Pat Symondsra bízták, és a Lotustól leigazolták Rod Nelsont, a Mercedestől Craig Wilsont, a Force Indiától pedig Jakob Andreasent. Később várhatóan csatlakozik hozzájuk Massa ferraris versenymérnöke, Rob Smedley is.

Claire Williams optimista a csapat kilátásaival kapcsolatban Forrás: AFP/Peter Parks

„Ahelyett, hogy csak sebtapasznak jó elhamarkodott döntéseket hoztunk volna, egy stratégiát követve igyekeztünk megoldani a problémákat. A Mercedesszel hosszú távra állapodtunk meg" – tette hozzá Claire Williams. „A versenyzőpárosunk is stabil lesz, ezzel kapcsolatban izgatottak vagyunk. Az igazgatótanács szintjén a felelős vezetőkből álló menedzsment szintén kellően stabil, és sokáig az is marad."

„A Pat által vezetett mérnöki stáb is hosszú távra, az utánpótlást számításba véve állt össze. Az eredményeink sokkolóak voltak, de az egész csapat tovább harcolt."

Claire Williams úgy véli, a grove-i istállónál kezdenek összeállni az építőkockák ahhoz, hogy megkezdjék a kilábalást a hullámvölgyből, és szerinte a Maldonadót támogató PDVSA dollármilliói nélkül is meg fognak állni a lábukon.

„Most érezzük, hogy a változásoknak köszönhetően lendületben vagyunk, ezért egy kicsit mindenki még keményebben igyekszik" – mondta. „Nem léptük volna meg ezt a PDVSA-val, ha nem lennénk elégedettek a költségvetésünkkel."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!