Vágólapra másolva!
Martin Whitmarsh ezt a drámai kifejezést dobta be a január végén kezdődő tesztek kapcsán, de a Ferrarinál és a Mercedesnél nem aggódnak túlságosan a műszaki hibák miatt.

A 2014-es átfogó szabálymódosítások, különösen az 1,6-literes V6-os turbómotorok és az új aerodinamikai előírások miatt a Forma-1-es csapatoknak a január végén, Jerezben kezdődő előszezonban – amely négy nappal rövidebb lesz a megszokottnál – különösen sok újdonsággal kell majd megküzdeniük. Emiatt fennáll a veszélye, hogy az ismeretlen konstrukciókkal sok lesz a műszaki hiba, ami a mindössze 12 tesztnap alatt komoly fejtörést okozhat a mérnökök számára.

A McLarent irányító Martin Whitmarsh elismerte, hogy a tesztelés „vérfürdővé" válhat az állandó leállások miatt. „Lehetséges. De egy kis vérfürdő néha nem árt a sportnak, nem? Akik kívülről nézik, azok még örülhetnek is neki" – tette hozzá az Autosport kérdésére.

A rivális Mercedest irányító Toto Wolff viszont úgy vélte, az autók nem fognak percenként lerobbanni a pályán, ezért a vérfürdő kifejezés nem indokolt. Hozzátette ugyanakkor, hogy „ettől függetlenül a tesztelés nem a megszokott módon fog zajlani. Nem úgy, ahogy akkor szokott, amikor a technikai szabályok csak kis mértékben változnak, és napi 100 kört is meg tudunk tenni."

„Az igazság valószínűleg valahol félúton lesz. A fejlesztésekhez azonban hozzátartozik, hogy a műszaki problémákra csak a pályán lehet fényt deríteni. Pontosan ez a tesztelés lényege."

Izgalmas lesz az idei tesztidőszak Forrás: AFP/Josep Lago

Wolff szerint 2014-ben az a csapat lesz sikeres, amely a rövid tesztidőszak alatt a lehető legtöbb hasznos információt tudja összegyűjteni műszaki és stratégiai téren. „Az F1 azért vált az autósport első számú kategóriájává, mert a versenyzők és a csapatok küzdelme mellett az innovációról is szól. A küzdelem részben az innovációban gyökerezik" – mutatott rá.

„Az idei újdonságokon pedig csak ámulni lehet. Miközben a teljesítményt megpróbáljuk az eddigivel azonos szinten tartani, a hatásfok harmadával javulni fog, és mindent, ami ehhez szükséges, be kell passzíroznunk egy versenyautó bőre alá. A hűtés gondot fog okozni. A fogyasztás kordában tartása kulcsfontosságú lesz, miközben csökken a leszorító erő is. Wow! Izgalmas lesz."

A Ferrari technikai igazgatója, James Allison is több izgalomra számít, mint máskor, de bízik benne, hogy mire elkezdődik a tesztelés, az autó gyermekbetegségeit kikúrálják. „A motoron és a kasztnin is dolgozunk a főhadiszálláson rendelkezésünkre álló eszközökkel, hogy amikor az első napon zöldre vált a jelzőlámpa, készek legyünk kimenni a pályára, és ugyanolyan sok kilométert tudjunk megtenni, mint a korábbi nyitóteszteken."

„A rajtrács összes csapatának ez lesz a célja. Mindannyian aggódni fogunk, de mindig elképesztő, hogy az istállók mivel rukkolnak elő, és az a gyanúm, hogy idén sem lesz másként."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!