A Ferrari csütörtökön, Maranellóban mutatta be a sajtónak az 1,6 literes, V6-os turbómotorját, amellyel reményeik szerint harcba szállhatnak a 2014-es világbajnoki címért. A sajtótájékoztatón a Ferrari motorrészlegének főnöke, Luca Marmorini elmondta, az erőforrás fejlesztésével a tervek szerint haladnak, ezért a híresztelésekkel ellentétben nincs okuk aggodalomra az idénykezdet előtt. Az utóbbi időben ugyanis egyre több forrásból lehetett hallani, hogy a Ferrari a Mercedes és a Renault mögött jár a turbó fejlesztésében.
„Két évvel ezelőtt kidolgoztunk egy tervet, és ehhez tartjuk is magunkat. Teljes mértékben a munkánkra koncentrálunk” – nyilatkozta Marmorini. „Szeretnénk elkészülni márciusig. Akkor is ilyen keményen dolgoznánk, ha még mindig be lennének fagyasztva a motorok, és az új szabályok sem változtatnak a hozzáállásunkon.”
Marmorini elismerte, hogy a turbómotorok miatt most minden „bizonytalan”, de biztos benne, hogy a Ferrari rendesen fel tud készülni az idénynyitóig. Szintén komoly változást jelent jövőre, hogy az autóknak az eddig használt üzemanyag-mennyiség kétharmadából, mindössze 100 kg benzinből kell befejezniük a versenyeket. A Ferrari attól tart, hogy a szabályváltozás miatt a versenyzők arra kényszerülnek majd, hogy a futam nagy részében spóroljanak az üzemanyaggal.
„A Ferrari soha nem értett egyet azzal az elvvel, hogy az üzemanyag-spórolás szellemében fektessünk rengeteg munkát a stratégiánkba” – mondta Marmorini. „Fennáll a veszélye, hogy bizonyos értelemben megváltoztatja a Forma-1-ről alkotott képet, ha az autóknak spórolniuk kell a benzinnel a célba érés érdekében.”
Marmorini elmondta, a Ferrari mindent megtett azért, hogy minél alacsonyabb fogyasztású turbómotort gyártsanak. A csapatfőnök Stefano Domenicali hozzátette, amiatt nem aggódnak, hogy a Ferrari-motoros autók nem fogják végigbírni a futamokat, de az új szabályok Forma-1-re gyakorolt hatása kérdéses lehet.
„A Forma-1-ről jelenleg olyan kép él az emberek fejében, hogy a maximális teljesítmény elérése érdekében mindig keményen kell hajtanunk. Ha egy kicsit több üzemanyagot biztosítottak volna nekünk, akkor elkerülhettük volna, hogy spórolósan kelljen versenyeznünk az olyan pályákon, mint például Melbourne” – magyarázta Domenicali.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!