Vágólapra másolva!
Nem emelik a nehezebb versenyzőket hátrányos helyzetbe hozó, 690 kg-os minimális tömeget, mert a Ferrari, a Mercedes és a Lotus megvétózta a javaslatot. Nem lesz kötelező a két kerékcsere sem.

A Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja hétfői ülésén leszavazta a versenyenként kötelező két kerékcsere ötletét. A Pirelli azért állt elő ezzel az elképzeléssel, hogy a csapatok ne vállaljanak be a gumik szempontjából túl hosszú etapokat, ők azonban úgy érezték, a stratégiai lehetőségeket nem lenne célszerű mesterségesen szűkíteni.

A BBC úgy tudja, a munkacsoport hat tagja közül csak a McLaren, a Williams és a Red Bull támogatta volna a javaslatot, amelynek elfogadásához teljes egyetértésre lett volna szükség, de a Ferrari, a Mercedes és a Lotus vétója miatt nem valósulhat meg.

A BBC beszámolt arról is, hogy az autók pilótával együtt mért minimális tömegének emelését szintén elutasították. Mivel a turbómotorok és a hozzájuk kapcsolódó regeneratív rendszer, a KERS-t leváltó ERS eleve nehezebb lesz a jelenleginél, az eddig érvényes 642 kg-os határt 2014-től már korábban 690 kg-ra növelték. Ám közben kiderült, hogy a hajtáslánc tömege az eredetileg tervezettnél is nagyobb lesz.

Nem lesz kötelező a két kerékcsere Forrás: AFP

Ez hátrányos helyzetbe hozhatja a kevésbé filigrán versenyzőket, mert pályától függően 1 kg plusz tömeg kb. 0,035 másodperccel rontja a köridőt. Ami azt jelenti, hogy a 184 cm magas, 74 kg-os Nico Hülkenberg például eleve 2 tizedmásodperces hátrányban lesz a 171 cm-es, 68 kg-os Fernando Alonsóval szemben, ha a Force Indiának nem sikerül a 690 kg-os limit alatt maradnia vele.

A BBC szerint 2015-re várhatóan már emelni fogják a minimális tömeget, de jövőre túl késő lett volna ehhez. „Nem lenne igazságos ennyire későn változtatni a szabályokon" – mondta Sergio Pérez a Totalrace-nek. „Legfeljebb a súlyhatárt lehetett volna módosítani. De még az sem volna fair, hiszen néhány csapat azért ellenzi, mert sikerült a többiekénél könnyebb autót építenie."

Néhány versenyző testtömege, súlya és az azzal járó elméleti időveszteség
(Akkor lenne érvényes, ha az autóikkal együtt is ennyivel lennének nehezebbek/könnyebbek egymásnál.)

Magasság
(cm)
Súly
(kg)
+Idő
(mp)
Kvjat 175 58
Massa 166 59 0,035
Gutierrez 180 61 0,105
Vettel 176 62 0,140
Räikkönen 175 62 0,142
Maldonado 173 63 0,175
Pérez 173 63 0,175
Ricciardo 175 64 0,210
Bianchi 174 65 0,245
Hamilton 175 66 0,280
Rosberg 178 67 0,315
Alonso 171 68 0,350
Bottas 173 70 0,420
Grosjean 180 71 0,455
Button 182 72 0,490
Hülkenberg 184 74 0,560
Sutil 184 75 0,595

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!