A Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja hétfői ülésén leszavazta a versenyenként kötelező két kerékcsere ötletét. A Pirelli azért állt elő ezzel az elképzeléssel, hogy a csapatok ne vállaljanak be a gumik szempontjából túl hosszú etapokat, ők azonban úgy érezték, a stratégiai lehetőségeket nem lenne célszerű mesterségesen szűkíteni.
A BBC úgy tudja, a munkacsoport hat tagja közül csak a McLaren, a Williams és a Red Bull támogatta volna a javaslatot, amelynek elfogadásához teljes egyetértésre lett volna szükség, de a Ferrari, a Mercedes és a Lotus vétója miatt nem valósulhat meg.
A BBC beszámolt arról is, hogy az autók pilótával együtt mért minimális tömegének emelését szintén elutasították. Mivel a turbómotorok és a hozzájuk kapcsolódó regeneratív rendszer, a KERS-t leváltó ERS eleve nehezebb lesz a jelenleginél, az eddig érvényes 642 kg-os határt 2014-től már korábban 690 kg-ra növelték. Ám közben kiderült, hogy a hajtáslánc tömege az eredetileg tervezettnél is nagyobb lesz.
Ez hátrányos helyzetbe hozhatja a kevésbé filigrán versenyzőket, mert pályától függően 1 kg plusz tömeg kb. 0,035 másodperccel rontja a köridőt. Ami azt jelenti, hogy a 184 cm magas, 74 kg-os Nico Hülkenberg például eleve 2 tizedmásodperces hátrányban lesz a 171 cm-es, 68 kg-os Fernando Alonsóval szemben, ha a Force Indiának nem sikerül a 690 kg-os limit alatt maradnia vele.
A BBC szerint 2015-re várhatóan már emelni fogják a minimális tömeget, de jövőre túl késő lett volna ehhez. „Nem lenne igazságos ennyire későn változtatni a szabályokon" – mondta Sergio Pérez a Totalrace-nek. „Legfeljebb a súlyhatárt lehetett volna módosítani. De még az sem volna fair, hiszen néhány csapat azért ellenzi, mert sikerült a többiekénél könnyebb autót építenie."
Néhány versenyző testtömege, súlya és az azzal járó elméleti időveszteség
(Akkor lenne érvényes, ha az autóikkal együtt is ennyivel lennének nehezebbek/könnyebbek egymásnál.)
Magasság (cm) |
Súly (kg) |
+Idő (mp) |
|
Kvjat | 175 | 58 | |
Massa | 166 | 59 | 0,035 |
Gutierrez | 180 | 61 | 0,105 |
Vettel | 176 | 62 | 0,140 |
Räikkönen | 175 | 62 | 0,142 |
Maldonado | 173 | 63 | 0,175 |
Pérez | 173 | 63 | 0,175 |
Ricciardo | 175 | 64 | 0,210 |
Bianchi | 174 | 65 | 0,245 |
Hamilton | 175 | 66 | 0,280 |
Rosberg | 178 | 67 | 0,315 |
Alonso | 171 | 68 | 0,350 |
Bottas | 173 | 70 | 0,420 |
Grosjean | 180 | 71 | 0,455 |
Button | 182 | 72 | 0,490 |
Hülkenberg | 184 | 74 | 0,560 |
Sutil | 184 | 75 | 0,595 |
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!