Vágólapra másolva!
Idén még nem jutnak extra dollármilliókhoz, amiért megelőzték a Caterhamet, a jövőjük szempontjából viszont fontos lehet a konstruktőri 10. hely. A Brazil Nagydíj utolsó köréig nem mertek örülni. 

A Marussia fennállása során először tudott a konstruktőri bajnokság 10. helyén végezni, ami azt jelenti, hogy ők is részesülhetnek a legjobb tíz csapat között év végén szétosztott pénzdíjakból. Az Autosport elemzéséből azonban kiderül, hogy a 2010-ben, Virgin néven debütált csapatnak még legalább egy évet kell várnia arra, hogy komoly anyagi jutalmat kapjon.

Bernie Ecclestone ugyanis a 2010-es idény előtt úgy állapodott meg az akkor debütáló három istállóval, hogy a bajnokságban elért helyezésüktől függetlenül kapnak 10 millió dollárt az év végén – pontosan annyit, amennyit a Marussia az idei 10. helyezésével kiérdemelt. A Marussia így idén még nem sokat nyert azzal, hogy Max Chilton monacói 13. helyével megelőzték a Caterhamet, jövőre viszont sokat számíthat a mostani eredményük. Ha ugyanis három éven belül kétszer is a legjobb tíz csapat között végeznek, átkerülnek egy magasabb fizetési kategóriába, amely már 30 millió dollárt garantálna nekik.

A Marussia elnöke és sportigazgatója, Graeme Lowdon nem árulta el, pontosan mi szerepel a szerződésükben, de ő is utalt rá, hogy „bizonyos tényezők azzal is kapcsolatban állnak, hogy egy hosszabb időtartam alatt és az előző idényben milyen teljesítményt nyújtottunk. Most jó helyzetbe kerültünk, erre építkezhetünk a jövőben.”

A Marussiának két újonccal sikerül megszereznie a 10. helyet Forrás: AFP

10. helyének köszönhetően a Marussiának jövőre az utazásra is jóval kevesebb pénzt kell költenie, és nem a bokszutca végén lévő garázsokat fogják megkapni. „Kicsit nehezebb lesz elhagynunk a bokszokat” – mondta Lowdon. „De ez azt jelenti, hogy javultunk. A Forma-1-ben vagy előre, vagy hátrafelé lehet mozogni – nagyon örülünk, hogy mi előrefelé tesszük.”

A Marussia már tavaly is közel állt ahhoz, hogy megszerezze a 10. helyet a bajnokságban, az idényzáró Brazil Nagydíjon azonban az utolsó 5 körben fordult a Caterham javára a helyzet. Lowdon elárulta, a tavalyi emlékek miatt idén csak a leintés után mert örülni. „Nagyon keményen dolgoztunk idén, de ez tavaly is így volt” – mondta az Autosportnak. „Akkor 5 körrel a verseny vége előtt elvesztettük a helyünket. Ezt nehéz volt elfogadnunk, hiszen nem kaptunk jutalmat az erőfeszítéseinkért.”

Bár az istállónak idén sem sikerült pontot szereznie, és a versenyek többségén lassabbak voltak a Caterhamnél, a sportigazgató biztos benne, hogy a Marussia fejlődött az előző évekhez képest. „Tudjuk, hogy az autónk alapvetően nem volt gyors – ehhez sok időre és pénzre van szükségünk. De biztosak vagyunk benne, hogy egyszer ez is sikerül” – magyarázta. „Megmutattuk, hogy képesek vagyunk egy kifejezetten jó istállót összehozni – megemelem a kalapomat a srácok hozzáállása és csapatmunkájuk előtt.”

„A bokszkiállásaink például kitűnőek voltunk, sok olyan istállót leelőztünk, amelyek sokkal régebb óta szerepelnek a Forma-1-ben” – tette hozzá. „Minden összeállt, és elégedettek vagyunk azzal is, ahogy a 2014-es programunk halad. Ez önbizalmat ad nekünk.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!