Vágólapra másolva!
Jövőre lényegében a csapat gyenge pontjának számító Coanda-kipufogók is eltűnnek. Már Abu-Dzabiban is gyorsabbak voltak nélküle.

A Williams Abu-Dzabiban megtapasztalta, hogy a kevesebb néha tényleg több, amikor az autója gyorsabbnak bizonyult a leszorítóerőt a hátsó tengelyen elvileg növelő Coanda-kipufogó nélkül.

A csapat eredetileg csak a pénteki edzésnapon, a 2014-es felkészülés keretében akart tesztelni a jövőre a kipufogóvég áthelyezésével lényegében betiltásra kerülő eszköz nélkül, mivel azonban az autójukat így a várakozásokkal ellentétben jobbnak érezték, szombaton és vasárnap is megtartották a Coanda-kipufogó nélküli konfigurációt.

„Könnyebb volt vezetni, kiszámíthatóbban viselkedett, és az aerodinamika többé-kevésbé úgy működött, ahogy vártuk tőle" – idézi Valtteri Bottast az Autosport. „Érzésre jobbnak tűnt, és az örömhír a következő évi autónkkal kapcsolatban az, hogy úgysem lesz Coanda. Más csapatok ezen a téren előttünk jártak, és biztos vagyok benne, hogy többet is tudtak kihozni belőle, mint mi."

„Jövőre az aerodinamikának anélkül kell majd működnie, ami nekünk jól jön majd. Ezzel remélhetőleg behozhatjuk a lemaradásunkat a többiekkel szemben."

A Williams történetének leggyengébb szezonját éli Forrás: AFP

A Williamsnek már a befújt diffúzor is a gyenge pontja volt, de a csapat vezető versenymérnöke, Xevi Pujolar szerint a helyzet túlzott leegyszerűsítése lenne azt állítani, hogy csak a Coanda-kipufogón múlt a vergődésük. Elárulta, hogy Abu-Dzabiban más módosításokat is végeztek az autójukon.

„Nincs szó forradalmi újításokról, csak annyiról, hogy az autónk összességében fejlődött egy kicsit, nagyobb teljesítményt tudtunk kihozni belőle" – mondta. „Elvileg a kipufogótól is gyorsabb lenne, de más területeken is lehet fejlődni. Ha valami kiszámíthatóbban viselkedik, azzal többet nyerhetünk. Fontos volt képet kapnunk róla, hogy a következő évre tervezett autónkkal helyes irányba gondolkodunk-e."

A Williams idén még csak egy pontot tudott szerezni, pedig 1977 óta nem zártak ilyen gyenge eredménnyel.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!