Vágólapra másolva!
Csapatfőnöke, Eric Boullier úgy véli, hogy a finn jobban kedveli ezt a változatot. A versenyző helyére pályázó legesélyesebb jelölt, Nico Hülkenberg nem aggódik amiatt, hogy ő is fizetés nélkül maradna. 

Kimi Räikkönen nem sokáig kísérletezett az eredetinél hosszabb tengelytávú idei Lotusszal, melyet a csapat a Koreai Nagydíjon vetett be először élesben. A finn három versenyen át próbált megbarátkozni ezzel az autóval, de Abu-Dzabiban már ismét a rövidebb tengelytávú modellt vezette, és csapatfőnöke, Eric Boullier szerint ez így lesz a szezon hátralévő két futamán is.

"Lehet, hogy túlságosan előre szaladok, de úgy tűnik, ő a rövidebb tengelytávú autót, Romain (Grosjean) viszont a hosszabbat kedveli" - idézte Boullier-t az Autosport.

Közben egy meglehetősen vad híresztelést osztott meg a korábbi F1-es versenyző, Mika Salo az MTV3-mal: úgy hallotta, hogy az utolsó két 2013-as nagydíjon Räikkönen esetleg a Sauberrel áll rajthoz. Ennek alapja talán az lehet, hogy a finn jövőre a Ferrarihoz igazol, és a Sauber autóit pont az olaszok motorjai hajtják, valamint egy esetleges helycsere Nico Hülkenberggel meggyorsítaná a német beilleszkedését a Lotushoz - elvégre Hülkenberg a legesélyesebb jelölt Räikkönen helyére 2014-ben. Rendkívül valószínűtlen, hogy erre a cserére sor kerül.

Kimi Räikkönen Abu-Dzabiban már a rövidebb tengelytávval vezetett Forrás: [origo]

Salo mindenesetre hozzátette, hogy Räikkönen nem fog kiereszteni. "A finn mentalitáshoz hozzátartozik, hogy a körülmények nem befolyásolják a teljesítményünket. Beülünk az autóba, és annyira keményen hajtunk, amennyire csak tudunk" - mondta.

A Lotusnak remélhetőleg már tényleg sikerül megállapodnia hamarosan az új befektetővel, a Quantum Motorsportsszal, amely Hülkenberget szeretné leigazolni Grosjean mellé 2014-re. A német versenyző nem aggódik amiatt, hogy Räikkönenéhez hasonlóan az ő bérének folyósításával is problémák adódhatnak.

"Szerintem Kiminek teljesen más a fizetése az enyémhez képest! Sokkal nagyobb" - nyilatkozta a GPWeeknek. "Ez az egyik tényező, és én amúgy is más eset lennék. A dolgok változnak, de nem aggódom túlságosan emiatt."

Noha kevés szó esik róla az átigazolások kapcsán, a Lotus tesztpilótája, Davide Valsecchi is érez "némi reményt", hogy sikerül versenyzői álláshoz jutnia a Forma-1-ben. "Tavaly megnyertem a GP2-es bajnokságot, és úgy gondolom, egyike vagyok a legjobb pilótáknak azok között, akik nincsenek benne a 22 fős F1-es mezőnyben. Talán csak (Kevin) Magnussen az, aki hozzám hasonlóan megérdemelne (egy pilótaülést)" - mondta az Autosportnak, utalva a Formula Renault 3.5 idei bajnokára. "Valamelyik F1-es csapat talán felhív majd, én örömmel beszélnék velük."

"Nem egyszerű bekerülni a világ 22 legjobb pilótája közé, de figyelembe véve, hogy olyanoknak, mint (Esteban) Gutiérrez, (Giedo) van der Garde és (Max) Chilton, szerencséje volt, remélem, hogy (Fabio) Leimer is bekerül majd (a mezőnybe), csakúgy, mint én!"

Valsecchin kívül eddig az idén diadalmaskodó Leimer az egyetlen olyan versenyző, aki megnyerte ugyan a GP2-es bajnokságot, de még egy futamon sem állt rajthoz a Forma-1-ben. A Valsecchi által emlegetett három F1-es újonc közül Gutiérrez 3., Chilton 4., van der Garde 6. lett a 2012-es bajnokságban.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!