Vágólapra másolva!
A Pirelli kritizálja azokat a csapatokat, amelyek az ajánlásuknál hosszabb ideig használták az egyes gumifajtákat az Indiai Nagydíjon, míg az istállók az abroncsok hétvégén tapasztalt hólyagosodása miatt mérgelődnek.

Miután a Koreai Nagydíjat leszámítva az előző versenyek simán lezajlottak jelentősebb gumiproblémák nélkül, Indiában ismét a kritikák kereszttüzébe került a Pirelli. Az indiai pályán már az első edzésnapon kiderült, hogy a lágy abroncsok alig bírják a terhelést, a Red Bull két versenyzője közül például egyik sem tudott 4-nél több kört megtenni ezzel a keverékkel a szokásos délutáni hosszabb etapja elején.

A probléma a futamra sem szűnt meg, a lágy gumin rajtoló tizenhárom versenyzőből csak Romain Grosjean első etapja lett hosszabb 7 körnél, és később mások is igyekeztek minél hamarabb megszabadulni ettől a keveréktől.

A BBC tudósítója, Andrew Benson arról számolt be, hogy a csapatok szerint a pirellis korszakban a hétvégén volt a legrosszabb a helyzet a gumik hólyagosodásával, és a felek közti feszültséget tovább növelheti, hogy a Pirelli, olajat öntve a tűzre, elégedetlenségét fejezte ki amiatt, hogy egyes csapatok a javasoltnál hosszabb etapokat vállalt be két gumikeverékkel. "Csalódottak vagyunk amiatt, hogy néhány csapat nem fogadta meg az ajánlásunkat, és a javasoltnál hosszabb ideig használta a keverékeket" - nyilatkozta Paul Hembery, a cég sportigazgatója a futam utáni hivatalos sajtóközleményben.

Egyre feszültebb a csapatok és a Pirelli viszonya Forrás: AFP

A Pirelli a lágy gumiknak legfeljebb 15, a közepeseknek 30-35 körös élettartamot jósolt a verseny előtt - ennek ellenére a lágy abroncsokkal Adrian Sutil 19 kört húzott le, a keményebbekkel pedig Kimi Räikkönen 51-et, Romain Grosjean 43-at, Sutil 40-et. Sutil autóján valószínűleg azért bírták ennyi ideig a strapát a lágy gumik, mert a táv utolsó részében rakták fel őket a Force Indiára, amikor az ürülő tank révén már kisebb terhelést kellett elviselniük. A Pirelli vasárnap délelőtt megpróbálta kötelező érvényűvé tenni az ajánlását, de az FIA elutasította ezt.

A MotoGP-ben nemrég történt egy hasonló eset: a Phillip Islanden rendezett versenyen kötelezővé tettek egy bokszkiállást a versenyzőknek, mert a Bridgestone egy bizonyos számú kör után nem tudta garantálni a gumik biztonságosságát.

A Pirellit már hivatalosan is kinevezték gumiszállítónak a következő szezonokra, de a vállalat egyre keményebben követeli, hogy viszonylag friss autóval tesztelhesse a 2014-re szánt keverékeket, távozással fenyegetőzve, ha nem kapják meg erre a lehetőséget.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!