Vágólapra másolva!
Parázs vita robbant ki a finn és a csapat között a rádión, miután leszorította az előzéssel próbálkozó Grosjeant. Egyik fél sem finomkodott, de utólag igyekeztek tompítani a veszekedés élét.

Kimi Räikkönen és a Lotus között rövid, de heves veszekedés robbant ki a rádión az Indiai Nagydíj vége felé. A 3. helyen haladó finn autóján addigra teljesen elkoptak a 8. kör óta használt gumik, s amikor csapattársa, Romain Grosjean az 57. körben kívülről megpróbált elmenni mellette, ő lesodródott, és a két autó összekoccant.

„Kimi, tűnj onnan, b*zdmeg!" – kiabáltak rá a rádión, amire Räikkönen azzal replikázott, hogy „ne ordíts velem egy gyors kanyarban, b*zdmeg!" (A párbeszéd itt meghallgatható.)

A Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane a verseny után elismerte, hogy a bokszutcai irányítóközpontban nem örültek a finn viselkedésének. „Az igazat megvallva egy kicsit csalódás volt. Ő is tisztában volt vele, hogy a gumijainak befellegzett, semmi értelme nem volt csatába bonyolódnia" – mondta a Sky Sportsnak. „Romain keményen küzdött. Biztos vagyok benne, hogy az irodában lesz egy kis beszélgetésünk."

A csapatfőnök, Eric Boullier diplomatikusabban fogalmazott. „Egy kisebb félreértésről volt szó, mert Kimi nem számított rá, hogy Romain ennyire gyors lesz. Mindkettejüket le kellett nyugtatnunk a rádión" – ismerte el. „Tíz körrel a verseny vége előtt soha nem tudhatjuk, hogy mire számíthatunk a végén." Hozzátette: „Elvárjuk a pilótáinktól, hogy tisztességesek legyenek. Kicsit megrémültünk, de aztán megnyugtattuk őket."

A Lotusok a verseny végén akadtak össze Forrás: Lotus

Grosjean, aki a 17. helyről rajtolva kapaszkodott fel a dobogóra, utólag elnézően nyilatkozott az incidensről. „Kimi nehéz helyzetben volt. Kívülről próbáltam kikerülni, ő ezt először nem vette észre" – mondta. „Tudtam, hogy vigyáznom kell a motoromra, és Felipe (Massa) a nyomomban van frissebb gumikon. Vesztettem egy kis időt, de semmi baj."

Räikkönen néhány kanyarral a kakaskodás után elengedte a csapattársát, bár közben Massa is elment mellette. „Teljesen normális, hogy ilyenkor félre kell állni, csak éppen egy gyors kanyarban nem lehet" – jegyezte meg. Addig sem alakult zökkenőmentesen számára a futam. „Az első húsz körben szinte nem működtek a fékek az autómon" – mondta. „Borzasztóan túlmelegedtek, és ahogy közel értem valakihez, nem akartak fogni. A végén a gumik is megadták magukat. Szörnyen bosszantó."

A finnt, aki egy kiállással próbálta teljesíteni a kört, az utolsó körökben sokan megelőzték, ezért egyetlen körrel a leintés előtt mégis kiment a bokszba kereket cserélni, s végül a 7. helyen ért célba.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!