Vágólapra másolva!
Lehetséges, hogy nem António Félix da Costát léptetik elő Ricciardo utódjául, hanem egy fizetős versenyzőt szerződtetnek a helyére. A Force Indiához hasonlóan ők is az új gumikra fogják a vergődésüket.

Eredetileg biztosnak tűnt, hogy a Toro Rosso szokás szerint a Red Bull tehetségkutató programjában a sor tetején álló fiatalt, vagyis António Félix da Costát fogja leigazolni a nagy csapathoz távozó Daniel Ricciardo helyére. Bár a 22 éves, portugál Da Costa a Formula Renault 3.5 összetettjében tetemes hátránnyal csak 3. lett a McLaren párosa, Kevin Magnussen és Stoffel Vandoorne mögött, az előléptetéséhez elégnek látszott, hogy ő áll a hierarchia élén.

Utána az ifjabb Carlos Sainz következik, akit az apja, a világhírű ralilegenda megpróbált ugyan előrébb tuszkolni a rangsorban, de nem járt sikerrel, mert idén még csak a WSR kilenc futamán állt rajthoz, és azok közül hármon szerzett pontot. Elképzelhető azonban, hogy a Toro Rosso, mivel egyik ifjonc felkészültségéről sincs meggyőződve, inkább kiárusítja a Jean-Eric Vergne melletti pilótaülést. Legalábbis erre célzott a Twitteren Luiz Razia, a 2012-es GP2 2. helyezettje.

"Azt hallani, hogy a Toro Rosso második pilótaülését áruba bocsátják. De hiszen évek óta így van! Valami érdekesebb hír?" - írta a 24 éves brazil, akinek idén lehetősége volt bekerülni a Marussiához, mielőtt a szponzorai kihátráltak mögüle. Az Italiaracing szerint a 19 éves orosz, Daniil Kvyat lehet a fő esélyes, aki ugyan lejjebb van a Red Bull hierarchiájában, de a támogatói elég pénzt szedtek össze ahhoz, hogy bemutatkozhasson az F1-ben.

A Toro Rosso teljesítménye Hockenheim óta drámaian visszaesett Forrás: Toro Rosso

A Toro Rosso visszaesett a konstruktőri összetett 8. helyére, 14 ponttal a Sauber mögé, amióta ugyanis a Pirelli Hockenheimtől, majd a Hungaroringtől kezdve két lépcsőben változtatott a gumikon, hét forduló alatt mindössze 7 pontot kapartak össze - pedig az első nyolc versenyen 24-et szereztek. A csapat technikai igazgatója, James Key szerint az ő lendületüket ugyanúgy az új Pirellik vetették vissza, mint a Force Indiáét.

"Az (eredeti) gumik nagyobb mértékű deformációja miatt az STR8 felfüggesztésének koncepcióját teljesen megváltoztattuk az STR7-hez képest" - árulta el az Auto Motor und Sportnak. "Amióta azonban visszatértünk a 2012-es gumikhoz, a rendelkezésünkre álló beállítási tartomány sokkal szűkebb lett, ezért többé nem tudjuk azokat a beállításokat használni, amelyeket kifejezetten ehhez az autóhoz dolgoztunk ki."

Key hozzátette, hogy az új gumik merevebb szerkezete befolyásolja az aerodinamikai tulajdonságaikat is, és ez az STR8 diffúzorának működésére is negatív hatással volt.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!