Vágólapra másolva!
A Koreai Nagydíj során kétes értelmű rádióbeszélgetés zajlott a francia versenyző és csapata között, de azt állítják, nem neheztelnek egymásra. Räikkönen úgy véli, a Safety Car nélkül is a dobogón végezhetett volna.

A Koreai Nagydíjat a harmadik helyen befejező Romain Grosjean furcsa rádióüzenet kapott a levezető körben: a versenymérnöke arra kérte, hogy próbáljon meg vidámnak tűnni a dobogón. „Majd később beszélünk erről, de a dobogón egy nagy mosolyt kérek” – hangzott a sejtelmes üzenet, amiből többen arra következtettek, hogy Grosjeannak nem tetszett, amikor csapattársa, Kimi Räikkönen az első Safety Car-fázis után megelőzte őt.

Grosjeannal a verseny utolsó szakaszában Eric Boullier is beszélt a rádión, arra ösztönözte a franciát, hogy próbálja meg visszaelőzni az előtte autózó Räikkönent. Grosjean kicsit idegesen szólt vissza, és közölte a csapatával, hogy a kopott gumijain ezt lehetetlen feladatnak tartja. Noha a rádióüzenetekből azt lehetett leszűrni, hogy a francia mérges, amiért Räikkönen előtte tudott célba érni, a futam után csak magát okolta az elveszített pozícióért.

Grosjean nem elégedetlenkedett a 3. hely miatt Forrás: AFP

„Számomra sajnálatos, Kimi szempontjából viszont szerencsés módon a pályára kellett küldeni a Safety Cart” – mondta Grosjean, aki addigra jelentős előnyt épített ki a 9. helyről induló csapattársával szemben. „Elkövettem egy kisebb hibát, Kimi pedig megelőzött. Utána elkezdték lengetni a sárga zászlókat, ezért nem használhattam a DRS-t.”

„A rádióüzenetek nagy részét nem is hallottam” – állította Grosjean, amikor a nézeteltérésről kérdezték. „Ma én voltam a gyorsabb, de ezen a pályán szinte lehetetlen előzni. El kellett volna kerülnöm a műfüvet a 15-ös kanyarban, és akkor nem is beszélgetnénk erről.”

Boullier a verseny után elismerte, hogy Grosjean „bosszús” volt, amiért a hibája után Räikkönen megelőzte őt. „Azt hiszem, szerette volna, ha csapatutasítással engedjük őt visszaelőzni – de ő hibázott, normál versenykörülmények között” – mondta. „Szerintem tudott volna gyorsabb is lenni a futam végén, csak kicsit elvette a kedvét, hogy veszített egy helyet. Ez is a tanulási folyamat része.”

A futam során hét helyet előre lépő Räikkönen szerint „nem volt túl nehéz” kivitelezni az első kanyarban történt előzést. „Az utolsó előtti kanyarban hibázott, ezért felzárkózhattam rá” – magyarázta. „Szóltak nekem, hogy az egyenesben lengetik a sárga zászlókat, ezért tudtam, hogy a DRS-zónában nem tud majd visszaelőzni.”

A finn szerint a Lotus versenye „rendben volt” Koreában, de az autójával nem volt teljesen elégedett. „Egész hétvégén alulkormányzott volt, és ma is ez történt. Az első gumijaimra is vigyáznom kellett. Sokat vezettem forgalomban, de úgy gondolom, a Safety Car nélkül is a dobogón végezhettünk volna.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!