Vágólapra másolva!
Giancarlo Minardi a szingapúri pálya szélén állva megdöbbent, hogy a német milyen pontosan fordult a 3-as kanyarban, de különösen azt találta furcsának, hogy mindenki másnál korábban tudott kigyorsítani – ráadásul szerinte a kipörgésgátlóéra emlékeztető hang kíséretében.

Az egykori csapattulajdonos, Giancarlo Minardi megkérdőjelezte Sebastian Vettel Red Bulljának szabályosságát, miután a Szingapúri Nagydíjat a pálya mellett állva nézte végig, és meghökkent a német elsöprő fölényén. Vettel a verseny bizonyos szakaszaiban 2,5 másodperccel gyorsabb volt mindenki másnál, ami Minardi szerint „háromgenerációnyi fejlődésnek megfelelő különbség, óriási." Az olasz szerint ez már túl nagy ahhoz, hogy hihető legyen.

Saját honlapján közölt levelében Minardi leszögezte, hogy „nem akarom Vettel érdemeit csökkenteni, aki mindig a lehető legjobban kezeli a Red Bullját, és nem áll szándékomban bántani senkit, csak szeretném megosztani mindazt, amit a három nap alatt tapasztaltam." Hozzátette, hogy válaszokat próbál keresni az általa gyanúsnak talált jelenségekre.

Minardi szerint Vettel túl gyors volt Szingapúrban Forrás: AFP

Minardi a futamon a Republic Boulevard-ra vezető 3-as kanyar belső ívén állt, ahol „lenyűgözött Vettel elegáns vezetési stílusa. A vetélytársaival (köztük a csapattársával) ellentétben képes volt korrekció nélkül elfordulni. A részideje a harmadik, kanyarokkal legsűrűbben tűzdelt szektorban is figyelemreméltó volt."

Noha már ez is felkeltette Minardi gyanakvását, azt még jobban furcsállotta, hogy Vettel a kanyar után 50 méterrel korábban lépett a gázra, mint bárki más. „A legjobban ugyanakkor az RB9 motorhangja lepett meg" – tette hozzá. „Azon túl, hogy 50 méterrel hamarabb tudott kigyorsítani a többieknél, a német autójában a Renault motor másképpen szólt, mint a francia gyártó bármelyik másik autójában, ideértve Markét is. A hangja hasonló volt a korábbi években használt kipörgésgátlóéhoz."

„Ráadásul ezt a hangot csak akkor lehetett hallani, amikor Vettel a legjobb teljesítményét nyújtotta. Például, miután a Safety Car elhagyta a pályát, ő nagy lendületet vett az újraindításnál, és sok kitűnő kört futott, 32 másodpercre növelve az előnyét (Fernando) Alonsóval szemben."

Ugyanakkor nehéz elképzelni, hogy a rivális csapatok, amelyeknek mindig állnak embereik a pálya mellett, és minden gyanús jelre odafigyelnek, ne vették volna észre, ha a Red Bull tiltott kipörgésgátlót használna. Júniusban, a Kanadai Nagydíjat követően már felmerült ez a vád az istállóval szemben, miután egy szurkoló által készített felvételen Webber autójának hátsó kerekei szaggatott csíkot hagytak az aszfalton, de a szakértők akkor eloszlatták a gyanút.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!