Vágólapra másolva!
A csapat mérnöke, Alan Permane elárulta, hogy továbbra sem tökéletesen kiforrott a berendezés, és nem akarnak többet pepecselni vele, mivel a gyárban már a 2014-es autóra koncentrálnak.

Nem lett nagy sikertörténet a Lotus passzív DRS-e, amely az egyenesekben a hátsó szárny kikapcsolásával javítja az autó végsebességét. A csapat a tavalyi év közepétől kezdett kísérletezni vele a pályán a versenyek edzésein, de csak az idei Brit Nagydíjon vetette be először éles körülmények között, és azóta nem is mindegyik futamon volt rajta az E21-es modelleken.

Alan Permane, az istálló vezető versenymérnöke kijelentette, hogy a szezon utolsó harmadában ismét mellőzni fogják a passzív DRS-t. "Valószínűleg már nem fogjuk bevetni ebben az idényben. Nem mondtunk le róla, de továbbra sem működik tökéletesen" - mondta az Auto Motor und Sportnak. "Egyszerűen nem akarunk több időt szánni rá. A műszaki részlegünk most már szinte kizárólag a következő évi autóval foglalkozik."

A Lotus ezentúl mellőzi a passzív DRS-t Forrás: AFP

Az eszköz beállításának egyik legfőbb nehézsége, hogy annak csak egy bizonyos sebesség fölött szabad kikapcsolnia a hátsó szárnyat, vagyis fontos, hogy a kanyarokban, ahol kell a leszorítóerő, ne lépjen működésbe.

A Lotus idei fejlesztéseinek középpontjában újabban a körülbelül tíz centivel megnövelt tengelytávú autó áll, amelyet a soron következő Koreai Nagydíjon újra be fognak vetni. Becsléseik szerint általa körönként körülbelül 2-4 tizeddel gyorsulhat az autó.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!