Szingapúrban tartott ülésén számos változtatásban egyezett meg a Forma-1 Sportszakmai Munkacsoportja, amelyet a csapatmenedzserek alkotnak. Ezek közül a legérdekesebb a régóta fontolgatott verseny közbeni időbüntetések bevezetése.
A sok esetben túl szigorúnak tartott áthajtásos és stop&go büntetés mellett 2014-től a sportfelügyelők nagyobb mozgásteret kapnak: 5 és 10 másodperces büntetéseket is kiróhatnak majd a verseny közben a kisebb kihágásokért. Ezeket a legközelebbi kerékcserénél kell letöltenie a versenyzőnek, ha pedig már nem áll ki a bokszba az ítélet meghozatalát követően, a másodperceket leintés után adják hozzá az időeredményéhez.
A csapatok arra is áldásukat adták, hogy a Pirelli jövőre eltérő keverékű első és illetve hátsó gumikat gyártson. Erre azért van szükség, mert a következő szezonban érkező turbómotorok nyomatéka nagyobb lesz, ami jobban megterheli majd a hátsó abroncsokat.
Ettől függetlenül jövőre is négy keverék - szuperlágy, lágy, közepes és kemény - lesz a választék, de egy adott keveréken belül eltérhet az első és a hátsó gumik összetétele. Korábban javasolták a gumik kiszélesítését is, ezt az ötletet azonban elvetették.
A további változtatások főleg a bokszutcai biztonságot érintik. A jövőben még szigorúbb szabályok vonatkoznak majd a kerékcserékre, a szerelők által kötelezően hordott védőfelszerelésre és a veszélyes kiengedésért kapott büntetésekre.
A pontos részletek jövő héten kerülnek majd nyilvánosságra, amikor az FIA Motorsport Világtanácsa jóváhagyja a változtatásokat.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!