Vágólapra másolva!
Az előzetes tervek szerint legalább 21 versenyt rendeznének 2014-ben, de a gyártók nem biztosak benne, hogy öt motorral teljesíteni tudnának egy ilyen hosszú idényt.

Elképzelhető, hogy az új motorszabályok miatt a tervezettnél rövidebb lesz a 2014-es Forma-1-es idény, a gyártók szerint ugyanis nem valószínű, hogy az egy évben felhasználható öt erőforrással képesek lennének húsznál több verseny teljesíteni.

A 2014-es versenynaptár előzetes tervezete a múlt héten szivárgott ki, és összesen 21 versenyt tartalmaz. A sportág történetében még nem volt példa ilyen hosszú idényre, a nagydíjak száma pedig elméletileg tovább nőhet: a listából kimaradó New Jersey-i verseny szervezői továbbra is fogadkoznak, hogy időben el tudnak készülni a pályán zajló munkálatokkal, ezért ők is szeretnének futamot rendezni jövőre. Bernie Ecclestone Monzában elárulta, nem kizárt, hogy 22-re emelkedhet a versenyek száma.

A Koreai Nagydíj is kieshet 2014-ben Forrás: Red Bull

Az Autosport információi szerint azonban nem csak a csapatok, hanem a motorszállítók is elleneznék a húsznál több futamos versenynaptár elfogadását. Jövőre ugyanis az 1,6 literes, V6-os turbók érkezésével új motorszabályok lépnek érvénybe: egy versenyző a jelenlegi nyolc helyett csupán öt erőforrást használhat fel a szezon során. A szakemberek szerint ez már 20 verseny esetén is komoly kihívás elé állítaná a motorszállítókat. Az Autosport úgy tudja, legalább egy gyártó már jelezte is a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA), hogy húsznál több versenyt valószínűleg nem tudnának öt motorral teljesíteni.

A motorokkal kapcsolatos szabályokat elméletileg még szabadon megváltoztathatja az FIA, mivel az előírások csak húsz nappal az október 21-én kezdődő nevezési időszak előtt válnak véglegessé. Mégsem tűnik valószínűnek, hogy az FIA extra motorokat engedélyez a csapatoknak – sokkal elképzelhetőbb, hogy a versenynaptárt korlátozzák húsz futamra.

A hírek szerint nem lesz nehéz eldönteni, mely országoknak kell lemondaniuk a 2014-es futamukról: New Jersey-nek valószínűleg nem tudja időben megoldani a rendezéssel kapcsolatos problémákat, és Korea helyzete is bizonytalan. Az ázsiai versenyt idén októberben rendezik, jövőre viszont a szezon elejére, áprilisra tennék át. A koreaiak állítólag nem szeretnék ilyen rövid időn belül kétszer fogadni a mezőnyt, ráadásul évek óta gondot okoz nekik a rendezési díj kifizetése.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!