Vágólapra másolva!
Räikkönen nem érzett nagy különbséget a rövid tengelytávú autóhoz képest, ezért a biztonságosabb utat választják. Grosjean esélyt sem lát arra, hogy a Lotus legyőzze a Red Bullt Monzában.

A monzai hétvége pénteki szabadedzésein a Lotus tudott a legközelebb kerülni a Red Bullhoz, Kimi Räikkönen és Romain Grosjean ezredre azonos időt futva végzett a 3., illetve a 4. helyen. A két versenyző annak ellenére érte el ugyanazt az eredményt, hogy a finn az E21 új, hosszabb tengelytávú verzióját használta.

Räikkönen az edzés után még nem tudta megmondani, hogy szombaton éles körülmények között is bevetik-e az újabb specifikációjú autót, de elárulta, hogy nem sok különbséget érzett a két modell között. "Úgy gondolom, nincs benne túl sok" – nyilatkozta a pénteken kipróbált megoldásról.

A Lotus viszonylag hamar el is döntötte, hogy a hétvége hátralévő részében hanyagolják az új verziót, szombaton már a finn is a korábbi változattal fog körözni. Hangsúlyozták azonban, hogy csak óvatosságból döntöttek így - a hosszabb tengelytávú autójuk is megfelelően működött, és legalább olyan gyors, mint az elődje. Räikkönen egyébként annak ellenére sem tűnt túl csalódottnak a pénteki gyakorlások után, hogy Sebastian Vettelhez képest több mint 6 tized volt a lemaradása.

Räikkönen úgy véli, szombaton közelebb kerülhetnek a Red Bullhoz Forrás: AFP

"A Sebastiannal szembeni hátrányunk túl nagy" – mondta. "De sok olyan hétvégét láttunk már, amikor pénteken sokkal nagyobb előnyük volt, mint szombaton vagy vasárnap. Tudjuk, hogy javulhatunk, és holnap közelebb kerülhetünk hozzájuk."

A finn elárulta, meglepődött, hogy Grosjeannal együtt ilyen előkelő pozícióban végeztek délután, hiszen az egész nap során kisebb problémákkal küszködtek. Csapattársa kevésbé volt optimista, szerinte a pénteki köridők alapján Vettel "elérhetetlen", nekik esélyük sincs legyőzni a Red Bullt.

"Nagyon gyorsak, megint ugyanaz a történet, mint Spában" – utalt Grosjean az előző futamra, ahol a címvédő magabiztos győzelmet aratott. "Nagyon alacsony szárnybeállításokat használnak, és a diffúzoruk is nagyszerűnek tűnik. Más módon jutnak leszorítóerőhöz, mint a többiek, és úgy látszik, ez nagyon fekszik az autójuknak."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!