Vágólapra másolva!
Sokkal inkább az, hogy ütőképes autót akar. A Lotus éppen ezért szorosabbra vonná a kapcsolatát a Renault-val.

A Belga Nagydíj óta is folytatódnak a találgatások Kimi Räikkönen jövőjével kapcsolatban. Egyesek tudni vélik róla, hogy már alá is írt a Ferrarihoz, bár Spában kiderült, hogy még a Mark Webber utódját kereső Red Bull sem mondott le a szerződtetéséről. Emellett képben maradt jelenlegi csapata, a Lotus is.

A hosszabbítást a hírek szerint részben az gátolta meg velük, hogy Räikkönen az elmúlt két évben többször csak késve kapta meg a fizetését. Ezt ő maga is elismerte, a Lotus tulajdonosa, Gérard Lopez azonban az Autosportnak most azt állította, nem a pénz a fő akadály. "Nem az a probléma. Szerintem van némi elmaradásunk vele szemben, de csak ennyiről van szó" - magyarázta.

"A legfontosabb az a számára, hogy jövőre biztosan élcsapat legyünk, hiszen a technikai szabályok jelentősen meg fognak változni. Nem szeretné, ha egyszerű ügyfélcsapattá válnánk."

Räikkönen technikai garanciákat kér a Lotustól Forrás: AFP

A Lotus éppen ezért szorosabbra szeretné vonni az együttműködését korábbi tulajdonosával, a motorszállító Renault-val, amely a jövőre kezdődő turbókorszak küszöbén is inkább a Red Bullt tekinti gyári partnerének. "Tárgyalunk a Renault-val arról, hogy milyen formában lehetne közelebbi a viszonyunk. Még ezért nem tudtuk aláírni a szerződést (Räikkönennel)" - állította Lopez.

Szerinte ennek ellenére történtek előrelépések. "Két hónappal ezelőtt már említettem, hogy ha megkapja tőlünk, amit kér - vagyis technikai garanciákat arra nézve, hogy szorosabb lesz az együttműködésünk a Renault-val -, akkor jó eséllyel maradni fog" - mondta.

A Lotus helyzetét nehezíti, hogy anyagi gondjai vannak, bár Lopez ezt a múlt héten igyekezett elbagatellizálni. A csapat papíron 120 millió eurós tartozást halmozott fel, de ő azt állította, ez valójában csak 28 millió, mert a többit a tulajdonos Genii Capital folyósította nekik. További probléma, hogy új szponzoruk, az Infinity Racing még nem fizetett, bár a monzai hétvégén állítólag el fogják végezni az utolsó simításokat is a szerződésükön.

A Lotus főnöke, Eric Boullier közben az ESPNF1-nek úgy nyilatkozott: nem szeretnék, ha jövőre a Michelin lenne a Forma-1 gumiszállítója. "A Pirellivel együtt dolgozva teszünk meg mindent, hogy javítsunk az egész technikai csomagon" - mondta. "Ez a tél már eleve épp elég komplikált lesz, úgyhogy minél kevesebb a változás, annál jobb."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!