Vágólapra másolva!
A Ferrarihoz hasonlóan a Lotus is az időzítést rontotta el a Belga Nagydíj időmérőjén, de a nap leggyorsabb körét Räikkönen futotta. A 8. rajtkockából is jó eredményt remél.

Kimi Räikkönen a Q2-ben a Belga Nagydíj hétvégéjének legjobb idejét érte el, ám a Q3-ban ugyanúgy járt, mint Fernando Alonso: három helyett csak két mért kört tudott megtenni, s ezzel elmulasztotta azokat a pillanatokat, amikor az aszfalt a legszárazabb volt.

"Úgy tűnt, szárazon elég gyorsak vagyunk, és a Q1-ben esőben sem tűntünk éppen lassúak. Talán balszerencsések voltunk az időzítéssel. Ha megtehettünk volna még egy kört, előrébb végeztünk volna" - vélte, hozzátéve, hogy egy hajszállal szalasztotta el a lehetőséget. "Nem voltam messze, mert már az utolsó kanyarból kezdtem kigyorsítani, amikor pirosra váltott a rajtlámpa, úgyhogy legfeljebb öt másodperc hiányozhatott."

"De ilyen időjárási körülmények között nem lehet mindent megtervezni előre. Vagy kijön a lépés, vagy nem, és ezúttal nem jött ki. Kár érte, mert a tempónk amúgy megvolt."

A hétvége leggyorsabb körét Räikkönen futotta Forrás: Lotus

Räikkönen, aki tavaly a 3. helyről rajtolt, és ott is ért célba a Belga Nagydíjon, elismerte, hogy nem szeretné, ha a versenyen esne az eső - pedig az előrejelzések arra utalnak. "A száraz pálya jobban illik az autónkhoz, de nem választhatunk" - mondta. "Változékony körülmények között jókor kell kiválasztani a jó gumikat, sokkal nehezebb tervezni, ezért nagyobb a szerencse szerepe is."

"Már rosszabb rajtpozícióból is értem el jó eredményt, és itt egy gyors autóval lehet előzni, úgyhogy bármi lehetséges" - jegyezte meg ugyanakkor bizakodva. "A verseny azonban egy másik történet, mert nem vagyunk túl gyorsak az egyenesben."

A Lotus másik autóját vezető Romain Grosjean csapattársát megelőzve 7. lett az időmérőn, ennek ellenére volt igazán elégedett. "Ez a változékony időjárási körülmények között nem volt egy könnyű edzés, s bár jó volt bekerülni a legjobb tíz közé, valójában nem ebben reménykedtünk" - mondta. "A mérnökök segítségével próbálok majd meg utánajárni, hogy Kimi miért volt kicsit gyorsabb nálam a száraz pályán, esőben mivel fejlődhetünk, és milyen lehetőségeink lesznek a stratégia terén."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!