Vágólapra másolva!
Toto Wolff bízik benne, hogy a gumigyártó a jövőben pontosabban meghatározza a guminyomás és a kerékdőlés optimális mértékét.

A Pirelli egy kedd este kiadott közleményben részletesen kielemezte, hogy a vizsgálataik alapján milyen tényezők okozhatták a Brit Nagydíjon látott sorozatos defekteket. A gumigyártó szerint a legfőbb problémát az jelentette, hogy a csapatok többsége nem az optimális módon használta az abroncsokat: az ajánlottnál nagyobb kerékdőlést és alacsonyabb guminyomást alkalmaztak, valamint felcserélték a hátsó gumikat az autóikon.

Bár a közleményben a Pirelli elsősorban a csapatok felelősségét emelte ki, Paul Hembery a félreértések elkerülése végett később hangsúlyozta: szó sincs arról, hogy konfliktus lenne az istállók és a gumigyártó között, a felek - a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közreműködésével – közösen próbálnak megoldást találni a problémákra. Hembery nyilatkozatát örömmel fogadta a Mercedes ügyvezető igazgatója, Toto Wolff, aki úgy gondolja, a Pirellinek a jövőben egy szűkebb intervallumot kellene megadnia az ajánlott keréknyomás és a kerékdőlés tekintetében.

Wolff szerint fontos, hogy a Forma-1 egységesen küzdjön a biztonságért Forrás: Mercedes

„A hátsó gumikat számos istálló fel szokta cserélni, és a guminyomást is elég széles intervallumban használhatjuk” – magyarázta az Autosportnak. „Arra számítok, hogy a Pirelli ezentúl pontosabban meghatározza majd a kerékdőlés és a nyomás ajánlott mértékét, valamint a hátsó gumik cseréjének lehetőségét is tisztázni fogják. A legtöbb csapat ki szokta cserélni a gumikat, ez régóta megszokott eljárás.”

A Pirelli továbbra is biztos benne, hogy az általuk gyártott abroncsokkal nincs alapvető biztonsági probléma, de Wolff szerint ellenkező esetben is így nyilatkoznának. „Nem hiszem, hogy létezik a világon olyan gumigyártó, amely nyilvánosan felvállalná, hogy nem biztonságosak az abroncsai” – vélekedett.

Az osztrák üzletember rendkívül fontosnak tartja, hogy a Forma-1-es közösség egységesen kiálljon a biztonság növelése mellett. „Bármit is tesz a Pirelli, mi a Mercedesnél teljes mértékben támogatni fogjuk őket” – jelentette ki. „A biztonság egy nagyon fontos szempont, a Forma-1-nek egységesen arra kell törekednie, hogy megoldjuk ezeket a problémákat.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!