Vágólapra másolva!
A csapat tulajdonosa kijelentette, hogy a Lotus nem engedhet meg magának még egy olyan gyenge nagydíjhétvégét, mint amilyet Monacóban és Kanadában zárt. Szerinte nem a tavasszal távozó technikai igazgató hiánya okozta a gyengélkedést.

Az előző két versenyen lépéshátrányba került a Lotus az egyéni és a konstruktőri bajnoki címért vívott harcban. A versenyzők között listavezető Sebastian Vettel Monacóban és Kanadában 40 ponttal növelte az előnyét Kimi Räikkönen előtt, akit Fernando Alonso is megelőzött a tabellán, miközben a csapatot a Ferrari után a Mercedes is lehagyta.

Gerard Lopez, az istálló tulajdonosa bízik benne, hogy a következő versenytől, a Brit Nagydíjtól újra formába tudnak lendülni. "Monaco az Monaco, és ott eleve lépéshátrányból kezdtük a nagydíjat, de most már mindkét bajnokságban visszaestünk" - mondta a Turun Sanomatnak. "Ez elfogadhatatlan. Arra számítok, hogy Silverstone-ban ugyanolyan erősek leszünk, mint Monaco előtt."

"Egyértelmű, hogy Silverstone-ban nem engedhetünk meg egy harmadik szörnyű hétvégét."

Lopez hozzátette, hogy nem az vetette vissza az istállót, hogy tavasszal távozott tőlük az elismert technikai igazgató, James Allison. "Ennek nincs hatása. Ő jó szakember, de nem egy isten" - közölte a csapat tulajdonosa. Azt még nem tudni, hogy Allison hol folytatja a pályafutását, de valószínűleg a Red Bullhoz vagy a Ferrarihoz fog szerződni.

A Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier szintén úgy véli, hogy korai lenne temetni a csapatot. "Nem a vakszerencse vagy a véletlen műve, hogy eddig öt dobogós eredményünk van. Ez annak köszönhető, hogy versenyképesek vagyunk" - nyilatkozta az Autosportnak. "Ugyanakkor megtörténhet, hogy néhány pályán időnként szenvedünk. Ezt tudtuk, és muszáj dolgoznunk rajta, hogy később ne forduljon elő."

Kínlódott a Lotus Kanadában Forrás: AFP

A kanadai gyengélkedésért a körülményeket okolta, ugyanis a montreali aszfaltcsík közutakon lett kialakítva, amelyen a hagyományos pályákkal ellentétben nincsenek lendületes kanyarok.

"A versenyen 1,5 másodperccel lassabbak voltunk a Red Bullnál és a Mercedesnél. Ennyit nem lehet lassulni egyik pályáról a másikra, egyszerűen valami félresiklott" - mondta Boullier. "A rendes pályákon elvileg képesek leszünk majd a legtöbbet kihozni az autóból."

"Készítünk fejlesztéseket Silverstone-ra, ami segíthetnek abban, hogy felzárkózzunk, és megközelítsük az élmezőnyt."

A Kanadai Nagydíjon Räikkönen versenyét a felpuhuló fékek nehezítették, Romain Grosjeannak pedig eleve az utolsó helyről kellett rajtolnia a Monacóban kapott büntetése és az elrontott időmérő miatt.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!