Vágólapra másolva!
Ross Brawn azt mondja, nem próbálták titokban tartani a gumitesztet, de nem akarták, hogy zavarják őket a munkában. A gyanús biztonsági intézkedéseket a Pirellire keni.

Miután a Pirelli azzal védekezett, hogy nem ők, hanem a Mercedes akart idei autóval részt venni az utóbb botrányosnak bizonyuló barcelonai teszten, a csapat is visszavágott nekik, mondván, azt a gumiszállító tartotta titokban.

Bár a Mercedes GP-t irányító Ross Brawn kezdettől fogva azt állította, hogy ők nem titkolóztak, sok gyanús jel látszott cáfolni ezt: csak a Spanyol Nagydíj utáni szerdán kezdték meg a tesztelést, amikor a többi csapat összes tagja elhagyta a helyszínt, ráadásul a versenyzők, Nico Rosberg és Lewis Hamilton festés nélküli sisakban ültek autóba.

"Ez a Pirelli tesztje volt, amely a verseny után szerdától péntekig tartott. Nem lehetett a hétvégéhez közelebb megrendezni, mert még zajlott a pakolás" - mondta Brawn a BBC-nek már Montrealban. "Kedden még szedték szét a motorhome-okat és a garázsokat, mi meg ott voltunk az összes kamionunkkal, a Pirelli kamionjaival meg minden mással. Semmiféle titkolózásról nem volt szó; csak azt nem akartuk, hogy zavarjanak minket."

"A sisakokra pedig az a magyarázat, hogy ez a Pirelli tesztje volt, ők hozták a biztonsági intézkedéseket és szerveztek meg mindent. Nem akartuk felhívni a figyelmet a versenyzőkre, mert nem akartunk biztonsági őröket. Számunkra az volt a legegyszerűbb, ha nem fedjük fel, hogy kik vezetik az autót, de csakis a fenti okokból. Mindig nagyon nyíltan kezeltük a pilótáinkat."

Brawn hozzátette, hogy "a versenyzők kérdése különben is teljesen mellékes. A Sportszabályzatban semmi nem köti ki, hogy az ilyen teszteken ki vezetheti az autót." Elismerte ugyanakkor, hogy Rosberg és Hamilton kaptak bizonyos információkat a gumikról, mert ezek nélkül nem is tudtak volna visszajelzésekkel szolgálni róluk. "Olyasmiről azonban szó sem volt, hogy 'ezek azok a gumik, amelyeket a következő futamon használni fogjuk'" - hangsúlyozta.

"A Pirelli egy kirakóst épített. Mi nem tudtuk, melyik alkotóeleme hová tartozik, de felelőtlenség lenne felrakni egy gumit az autóra anélkül, hogy a versenyző kapna róla valamilyen tájékoztatást: például új a szerkezete, és erre vagy arra szeretnénk, ha odafigyelnél."

A Pirelli és a Mercedes azzal is védekezett, hogy "90 százalékban" 2014-es gumik prototípusát tesztelték, de a Sauber szerint ez nem jó kifogás, mert így már a turbómotorok bevezetése miatt új fejezetet nyitó következő szezonra is előnyhöz juthattak. "Hiszen éppen ebben az időszakban dől el, hogy mi lesz az új autókkal" - mutatott rá a Sauber főnöke, Monisha Kaltenborn. "Az új gumik tesztelése irányt mutathat a következő évre. Itt ülve egyikünk sem tudja megítélni, hogy ez milyen előnyökkel jár."

Az FIA úgy döntött, a Mercedesnek a Nemzetközi Bíróság előtt kell felelnie a szabálytalannak tartott tesztért.