Vágólapra másolva!
Az összes csapat beleegyezésére szükség lenne az új abroncsok bevetéséhez, de a Lotus továbbra is ellenzi a változtatást. Boullier sportszerűbb hozzáállást vár a Pirellitől.

Ahogy azt 2013-ban már megszokhattuk, Montrealban is a gumik szolgáltatják a legfőbb beszédtémát a paddockban. A tervek szerint Silverstone-ban debütáló új Pirelli gumik és a Mercedes titkos barcelonai tesztje és a továbbra is népszerű témának számít, ezúttal a Lotus csapatfőnöke, Eric Boullier fejtette ki róluk a véleményét.

A Pirelli eredetileg már a Kanadai Nagydíjon bevetette volna az új szerkezetű, elvileg biztonságosabb abroncsait, de Montrealban végül csak a pénteki tesztnapon kap belőlük minden csapat egy szettet. A gumigyártó tervei szerint a következő versenyhétvégén, Silverstone-ban már élesben is bevetnék az új gumikat, Boullier azonban kötve hiszi, hogy erre valóban sor kerülhet.

„Nem fogunk az új abroncsokkal versenyezni Angliában” – jelentette ki a francia, akinek a csapata közismerten előnyt kovácsol abból, hogy az autójuk a többiekénél kíméletesebben bánik a gyorsan kopó gumikkal. „A Pirelli tesztelheti a gumikat, de ahhoz az összes csapat beleegyezésére szükségük lenne, hogy megváltoztassák a szabályokat. Ezt nem kapták meg.”

Bár néhány csapat, főleg a Red Bull és a Mercedes keményen lobbizik az új abroncsokért, Boullier szerint nem lenne igazságos, ha a szezon közben ilyen fontos változáshoz kellene alkalmazkodniuk. „Mindenkire ugyanazok a szabályok érvényesek” – mondta. „Ezeket a gumikat már tavaly is teszteltük Brazíliában. A gumik idén fontos összetevőjét képezik a sport technikai oldalának, ezért nem értem, miért kellene év közben változtatni rajtuk.”

Sebastian Vettel szerint azért kellene minél előbb lecserélni a jelenlegi Pirelliket, mert azok a versenyzők biztonságát is fenyegetik. Idén több alkalommal is úgy mentek tönkre a gumik, hogy a teljes futófelület levált róluk, ez pedig Vettel szerint komoly balesetet is okozhat. „Nem akarom túldramatizálni a helyzetet, de Felipe Massa eseténél láthattuk, mi történhet, ha egy versenyzőt eltalál egy repülő tárgy. Nem szeretném, hogy a fejemnek csapódjanak egy gumi levált darabjai” – mondta a Massa 2009-es hungaroringi balesetére utalva, amikor a brazilnak egy rugó okozott súlyos fejsérüléseket.

Boullier-nek egyébként azt sem tetszik, ahogy a Pirelli a Mercedesszel és a Ferrarival lefolytatott teszteket kezelte. Bár az FIA csak a Mercedes gumitesztjét találta szabálytalannak, Boullier szerint az is furcsa, hogy a Ferrari 2011-es autójával történt gyakorlásról sem tudtak eddig a riválisok. Bár az olasz istállót nem hibáztatja, szerinte „a Pirelli helyzete más, hiszen nekik mindenkivel egyenlően, sportszerű módon kellene bánniuk.” A francia úgy véli, az Pirelli ezzel a szerződése határait súrolta, ráadásul biztos benne, hogy a Ferrari is hasznot húzott a tesztből.

„Tökéletesen ismerik a 2011-es autójukat, ezért az adatok kivetítésével és összehasonlításával egyértelműen megtudhattak valamit a gumikról” – nyilatkozta az Autosportnak. „Ezért mondom, hogy a sportszerűség határait súrolták.”

Boullier hozzátette, a Mercedes tesztjével kapcsolatos ügyet nagyon komolynak tartja. „A tesztelést betiltották. Van egy Sportszabályzatunk, és egy tesztelésről szóló külön megállapodásunk is, amit az összes csapat aláírt. Ez még rosszabbá teszi a helyzetet” – mondta. „Egy ilyen teszttel rengeteget tanulhattak a gumikról, ez pedig nem sportszerű.”