Vágólapra másolva!
Két év után ismét motorszállítót cserél a Williams, a Renault helyett a Mercedesszel vágnak neki az új turbókorszaknak. A szerződés "hosszú távra" szól.

A Williams csütörtökön hivatalosan is bejelentette, amit már egy ideje sejteni lehetett: a 2014-es szezontól kezdve a Mercedes motorjait fogják használni. A nagy múltú brit istállónak a legutóbbi két évben a Renault szállította az erőforrásokat, a jövőre debütáló 1,6 literes, V6-os turbókat azonban már a Mercedestől kapják majd.

A Williams közleményéből nem derült ki, pontosan hány évre szól a megállapodás, de a felek "hosszú távú" szerződést kötöttek. A Williams a motorral együtt az energia-visszanyerő rendszereket is a Mercedestől kapja, a váltót azonban továbbra is maguknak gyártják.

Az istálló története során először fogja a Mercedes motorjait használni, és Frank Williams nagy reményekkel várja az együttműködést. "A Mercedes-Benz a sport egyik legsikeresebb motorszállítója, és hiszünk benne, hogy a jövőben is hihetetlenül ütőképes erőforrásokat gyártanak majd" - nyilatkozta a csapat alapítója, aki hozzátette, a Renault munkájával is elégedettek voltak. "Erős kapcsolat volt közöttünk, és az évek során sok sikerben volt részünk. A tavalyi Spanyol Nagydíjon pedig újra győzelemhez segítettek minket."

A helyettes csapatfőnök, Claire Williams szerint a Mercedesszel kötött szerződés hozzásegítheti az istállót ahhoz, hogy újra sikeresek legyenek. "Az együttműködésünk bejelentése rendkívül izgalmas hír a Williams számára. A megfelelő erőforrások megszerzése fontos lépést jelent a hosszú távú sikerek felé vezető úton."

A németek így jövőre legalább négy csapatnak - a gyári Mercedesnek, a McLarennek, a Force Indiának és a Williamsnek - szállítanak motort, mielőtt a McLaren 2015-ben átpártol a Hondához. "A Williams egy ikonikus név a Forma-1-ben, és nagyon örülünk, hogy az új szabályok bevezetésekor együtt dolgozhatunk velük a sikeres jövő érdekében" - mondta Andy Cowell ügyvezető igazgató. "További pozitívum, hogy a szerződésnek köszönhetően bebiztosítottuk, hogy 2015-től kezdve is legalább két istállót lássunk el motorokkal a gyári csapatunkon kívül."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!