Vágólapra másolva!
Tony Fernandes saját bevallása szerint túlvállalta magát, így hátrányosan befolyásolta a Caterham fejlődését.

A Caterham csoport igazgatója a Forma-1-en kívül számos más projektben is részt vesz - ő irányítja az AirAsiát, a Tune-t, és a QPR-t – amelyek közül a Forma-1-es csapata és a futballklubja, a QPR is nehéz helyzetbe került az utóbbi időben. Bár a Caterham társtulajdonosa tagadja, hogy a vállalkozásai közötti figyelemmegosztás miatt kevesebb ideje jutott volna az egyes cégeire, azt elismeri, hogy több felelősséget kellett volna átengednie másoknak.

"Nem hiszem, hogy túlvállaltam volna magam, de mégis több embert kellett volna megbíznom a munka egy részével" – mondta az Autosportnak a Monacói Nagydíj pénteki napján.

„Ez az eredménye annak, ha a szenvedélyt és a józan észt nem választjuk el megfelelően egymástól. Az ember az egyik pillanatban még izgatott az új lehetőségek miatt, aztán eldob mindent, amiben jó, hogy csak az adott feladatra tudjon koncentrálni. Én is így tettem a csapaton belüli tervezéssel és elemzéssel.”

Fernandes egyik év eleji Twitter bejegyzésében a QPR csüggedt szurkolóit arra bíztatta, hogy legyenek türelemmel, mert a Caterhamnek is három évre volt szüksége, mire megtalálták a helyes utat. Ezt a kijelentést számos újságíró megkérdőjelezte arra hivatkozva, hogy a 2010-es belépésük óta még egyetlen pontot sem szereztek, mire Fernandes erre elmondta, hogy szerinte a csapat fejlődése nem az eredményeken látszik elsősorban, hanem azon, hogy az istálló szervezettebbé vált.

"Ott vagyunk, ahol akartunk lenni? Nem. De van egy jól működő bázisunk Leafieldben, most indul be a gyárunk, tehát egyértelműen jó irányba haladunk.”

"Nem azt mondom, hogy hamarosan világbajnokok leszünk, de ha így haladunk, nemsokára jobbak lesznek az esélyeink” - tette hozzá.

Fernandes szerint tavaly a Caterham túl sok időt vesztegetett el a befújt diffúzor fejlesztésével, ezért nem tartanak most ott, ahol szeretnének. „Tudtam, hogy sok időt fog igénybe venni. A tavalyi év csalódás volt.”

"Az előző évben túlságosan a befújt diffúzorra koncentráltunk, meg akartuk érteni a működését. Ha ehelyett a megszokott minta szerint fejlesztettünk volna, mára már a középmezőnyben lehetnénk."

A Caterhamnak lassan el kell döntenie azt is, hogy az idei autót fejlesztik tovább, vagy a 2014-es szabályváltoztatások miatt a következő évre helyezik a hangsúlyt a fejlesztések terén. "Hamarosan be kell fejeznünk az idei autó fejlesztését, de azért próbálkozunk még, mert már megéreztük a középmezőny közelségét.”

"Ha tudnánk folytatni az idei felkészülést, egyértelműen a középmezőny tagjai lehetnénk, de ehhez a 2014-es autó fejlesztését kéne leállítanunk. Jelenleg nincs elég erőforrásunk a két autó párhuzamos fejlesztéséhez.”