Vágólapra másolva!
Az egykörös tempójuk ismét elmaradt a leggyorsabbakétól, és a monacói pálya sajátosságai miatt nem biztosak benne, hogy a versenyen javíthatnak. Grosjean azonban a balesete után is elképesztő kört futott az időmérő elején.

Kimi Räikkönen a Mercedesek és a Red Bullok mögött 9 tizedmásodperces hátránnyal csak az 5. rajtkockát tudta megszerezni a Monacói Nagydíjra, mert a Lotus edzéskörülmények között jól ismert hátránya ismét érvényesült, de úgy érzi, kihozta a maximumot a lehetőségeiből.

"Ezen a pályán sohasem egyszerű az időmérő a forgalom meg a korlátok közelsége miatt, és egyébként is jobban szeretem, ha száraz az aszfalt, mivel vizesen borzasztóan csúszik. Elégedett vagyok, hogy bejutottunk az első tíz közé, és az 5. hely nagyjából a legjobb volt, amit elérhettünk, hiszen a közvetlenül előttünk végző autótól is 7 tizeddel elmaradtunk" - ismerte el Räikkönen.

"Abban nem vagyok biztos, hogy mire fogunk menni a versenyen. Még nincs tiszta képünk a többiek stratégiai terveiről, de holnap úgyis kiderül, hogy mire készülnek." A Lotus számára az egy kiállásos taktika jelentheti a legnagyobb esélyt, bár a Pirelli szerint elvben két (a 20. és a 49. kör tájékán lebonyolított) kerékcserével lehet a leggyorsabban teljesíteni a távot.

Forma-1, Romain Grosjean, Lotus, Monacói Nagydíj Forrás: AFP

Räikkönen csapattársa, Romain Grosjean a szombat délelőtti szabadedzésen kétszer is a falnak koccant, és másodszorra olyan csúnyán összetörte az autóját, hogy a szerelők alig tudták rendbehozni a Q1 végére. A franciának ezért egyetlen mért körre maradt ideje, azzal azonban rögtön az élre állt. "Hihetetlenül lenyűgöző kör volt. Változékony körülmények között kimenni a pályára, miközben szorít az idő, és az első körben megszerezni a vezetést nem gyenge eredmény" - jegyezte meg Alan Permane, a Lotus vezető versenymérnöke.

Grosjean végül csak 13. lett az időmérőn, így kiesett a Q2-ben, de a Q1-es körére utalva hangsúlyozta, hogy az önbizalmát nem vesztette el a balesetek miatt. "Az autóm sokkal többre volt hivatott, csak a Q2-ben éppen akkor értem utol (Daniel) Ricciardót, amikor a pálya már szárazabb és gyorsabb volt. A slickekkel mindössze két kört tehettem meg, és nem sikerült beverekednem magam a legjobb tíz közé, ami bosszantó volt" - mondta. "A szerelőknek viszont sokkal jövök a maiak miatt, úgyhogy a hétvége után még több sört kell vennem nekik!"

Räikkönenhez hasonlóan Permane is attól tart, hogy a Lotus Monacóban nem használhatja ki hagyományosan erős versenytempóját. "Ez teljesen más pálya, mint az összes többi, mert nagyon rövid a kör, és a forgalom miatt nincs sok variációs lehetőség a stratégiában" - mutatott rá.