A Forma-1-be 2015-ben motorszállítóként a McLaren oldalán visszatérő Honda érkezése az egész mezőny összetételét befolyásolhatja, az Autosport értesülései szerint ugyanis több másik alakulat - a Williams, a Lotus, a Sauber és a Marussia - is érdeklődik a japán cég termékei iránt.
Bár a McLaren a gyári csapata lesz, a Hondának is érdekében állna több partnerrel szerződnie, mert úgy meg tudja osztani a fejlesztési költségeket. A Williamsnek és a Lotusnak, amely az 1980-as években már használta a motorjaikat, jó esélye is van egy megállapodásra.
A problémát az jelenti, hogy a Honda csak 2015-ben tér vissza, de az új turbómotorokat már jövőre bevezetik, és a gyártók attól az évtől kezdve hosszú távú szerződéseket szeretnének kötni a csapataikkal. Legalábbis eddig így tűnt, de a Renault-nál állítólag meggondolták magukat, mert már most is négy istállónak szállítanak motort, és ez a szám 2014-ben ötre nőhet, amit túl soknak tartanak.
"Hárommal elégedettek lennénk, úgy nyugodtan fenn tudnánk tartani az üzletet" - mondta Jean-Michel Jalinier, a Renault Sport F1-es elnöke. "Csakhogy 2014-ben már csupán három motorszállító marad, ezért nem lehetséges, hogy mindegyiknek csak három ügyfele legyen. Emiatt valószínűleg kénytelenek leszünk többet vállalni."
Így viszont nagyobb rá az esély, hogy a Renault egyetlen évre is hajlandó lesz megállapodni némelyik alakulattal a turbókról, ami 2015-től lehetővé tenné számukra, hogy Hondára váltsanak. Ez ugyanakkor csak az egyik alternatíva, mert az Autosport szerint a Mercedes szeretné a jelenlegi háromról négyre növelni a partnerei számát.