Vágólapra másolva!
A brit autójában nem működött az automatikus jelzőrendszer a barcelonai futam nagy részében, ezért a csapatnak rádión kellett tájékoztatnia arról, hogy mikor csaphatja fel a hátsó szárnyat.

Paul di Resta idén már negyedszer ért célba pontszerző helyen, s bár a Spanyol Nagydíjon elért 7. helyével is elégedett volt, könnyen előreléphetett volna még egy pozíciót. A futam utolsó szakaszában szorosan Nico Rosberg nyomában haladt, de megelőzni nem tudta őt, és végül 9 tizedes hátránnyal a német mögött ért célba.

A Force India helyettes csapatfőnöke, Bob Fernley a futam után elárulta, hogy Di Resta dolgát egy technikai probléma is nehezítette a párharcban: az autójában nem működött az elektronikus jelzőrendszer, amelyről leolvashatta volna, hogy mikor használhatja az előzést segítő állítható hátsó szárnyat (DRS). Fernley elmondta, az esetért nem a csapat okolható, hanem külső hiba történt. A központi telemetria, amely az autók műszerfalán is megjeleníti a versenyirányítástól érkező üzeneteket, például az elektronikus zászlójelzéseket, az új beszállító hibájából nem működött a szezon első négy futamán, de az FIA Barcelonától kezdve aktiválta, mert kellően megbízhatónak tűnt.

"A FOM (Formula One Management) szintjén romlott el a jelzőrendszer, ezért mi próbáltuk közölni vele, hogy épp hol használhatja (a DRS-t)" - nyilatkozta az Autosportnak. "Ez nem volt könnyű, hiszen meg kellett bizonyosodunk róla, hogy a megfelelő zónában vagyunk. Sok időbe tellett, mire mindent átlapoztunk, és kiderítettük, pontosan hol van ez a zóna."

Fernley hozzátette, a rendszer még a verseny korai szakaszában romlott el, de a hiba főleg az utolsó körökben hátráltatta őket. "Volt egy időszak, amikor üres volt előttünk a pálya, ekkor nem kellett aggódnunk miatta. Az utolsó szakaszban viszont mindent manuálisan kellett csinálnunk." A bajnokságban a 8. helyen álló Di Resta annyit tett hozzá, hogy a probléma miatt "nagyon sok dolga volt" a pilótafülkében.

A Force India másik versenyzője, Adrian Sutil még rosszabbul járt: jó úton haladt a pontszerzés felé, de az első kerékcseréje több mint egy percre nyúlt. Fernley elárulta, az egyik kerékanya hibája okozta a katasztrofális kiállást, ami miatt Sutil csak a 13. helyen ért célba.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!