Vágólapra másolva!
A gumikíméléssel küszködő Red Bull tulajdonosa kiakadt a Forma-1 jelenlegi helyzete miatt, a Spanyol Nagydíj után még Bernie Ecclestone-nal is hosszan elbeszélgetett. A Lotus szerint azonban igazságtalan lenne, ha a Pirelli a szezon közben változtatna a gumikon.

Az első négy nagydíjhoz hasonlóan Barcelonában is a Pirelli gyorsan kopó gumijai szolgáltatták a legfőbb beszédtémát, a spanyol pályán ugyanis különösen jól látszott, mekkora szerepe van idén az abroncsok kímélésének: a versenyzők többsége legalább négyszer cserélt kereket a futam közben, az időmérőn az első három rajthelyet megszerző pilóta közül pedig senkinek nem volt esélye felállni a dobogóra.

A jelenlegi gumihelyzet egyik szenvedő alanya a Red Bull, amely hiába épített gyors autót, az abroncsokkal nem bánik olyan jól, mint legfőbb riválisai, a Ferrari és a Lotus. Bár Sebastian Vettel így is vezeti a bajnokságot, Barcelonában majdnem 40 másodperces hátránnyal csak a negyedik helyen ért célba, és ezzel 4 pontra csökkent az előnye Kimi Räikkönenhez képest. A verseny után egyértelműen a gumikat okolta a vereségért, de elismerte, hogy a többi csapat jobb munkát végzett náluk.

Kevésbé diplomatikusan nyilatkozott a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz, aki vasárnap éjjel még Bernie Ecclestone-nal is 45 perces magánbeszélgetést folytatott a helyzetről. "Mindenki tudja, miről van itt szó" - nyilatkozta az Autosportnak. "Ennek már semmi köze az autóversenyzéshez. Ez egy gumikímélési verseny."

"Az igazi autóversenyzés nem így néz ki. A jelenlegi körülmények között sem az autónkból, sem a pilótáinkból nem tudjuk kihozni a maximumot" - folytatta. "Többé már nincs igazi időmérő sem, a versenyzők nem harcolnak a pole-ért, mindenki csak azzal törődik, hogy gumit spóroljon a futamra."

Forrás: Red Bull

Mateschitz szerint a Red Bull pilótáinak egyetlen futam alatt "nyolc vagy tíz alkalommal kellene kiállniuk a bokszba ahhoz, hogy a legtöbbet hozhassák ki az autónkból." Noha tisztában van vele, hogy a Pirelli többek között a csapatok kérésére próbálta izgalmasabbá tenni a versenyeket a több bokszkiállással, szerinte a gumigyártó bőven túllőtt a célon. Ezt egyébként vasárnap a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery is elismerte, és azt ígérte, hogy a június végén sorra kerülő silverstone-i futamra változtatnak a gumikon.

Bár Mateschitz szerint a jelenlegi abroncsok veszélyesek is, hiszen a gyors elhasználódás és az elmúlt futamokon látott gumihibák nagy balesetekhez vezethetnek, nem mindenki örülne, ha a Pirelli komoly módosításokat hajtana végre rajtuk. Az eddig látottak alapján a Lotus bánik a legjobban a gumikkal, ezért nem meglepő, hogy a csapatfőnök Eric Boullier szerint nem lenne igazságos, ha elvennék tőlük ezt az előnyt. "Bizonyos szempontból igazságtalannak tartanám, de el kellene fogadnunk, ahogy mindig is tettük" - mondta. "Mindenki ugyanazokkal a gumikkal versenyez."

Boullier szerint az ellenfeleknek nem a Pirellit kellene kritizálniuk, hiszen csak rajtuk múlik, hogy az autójuk hogyan bánik az abroncsokkal. "Ez a kérdés nem a gumikról szól - mi úgy építettük meg az autónkat, hogy kíméletes legyen gumikkal" - magyarázta. "Mindenki ugyanebben a helyzetben van. Az itteni versenyre még meg is változtatták a (kemény keverékű) gumikat, hogy kedvezzenek a legtöbbet panaszkodó csapatnak."

"Nem hiszem, hogy a Pirelli bármin is változtatna. Azt kérték tőlük, hogy olyan gumikat készítsenek, amelyek húsz kört bírnak ki - és ezt meg is tették. Ennyiről van szó."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!