Vágólapra másolva!
A Ferrari egy körön még nem elég gyors, de Domenicali fontosnak tartja, hogy a versenytempójukra ne legyenek negatív hatásokkal a fejlesztések. Szerinte csak júliusig láthatunk komoly újításokat az autókon.

A Ferrari Barcelonában is bebizonyította, hogy idén a szokásosnál kevésbé számítanak az időmérőn elért helyezések, hiszen Fernando Alonso az ötödik rajthelyről nyerte meg viszonylag könnyedén a versenyt. A szombat délutánonként nem túl fényes teljesítményt nyújtó csapat főnöke, Stefano Domenicali azonban elismerte, hogy más pályákon jobb helyről kell indulniuk ahhoz, hogy esélyük legyen a győzelemre.

Most ugyanakkor hangsúlyozta, hogy az egykörös tempó javítása érdekében nem szabad úgy módosítaniuk az autójukat, hogy ez hatással legyen a nagyszerű versenytempójukra. "Egyértelműek a prioritásaim" - jelentette ki. "A jelenlegi egyensúlyt nem szabad megzavarnunk, de muszáj javulnunk az időmérőkön, mert lesznek olyan versenyek, amikor sokkal nehezebb lesz előzni."

A Ferrari évek óta sokkal gyengébben szerepel az időmérőn, mint a versenyen: idén Felipe Massa révén egy második rajthely a legjobb eredményük, és tavaly is csak két esős szombaton tudták megszerezni a pole-t. Száraz pályás időmérőn legutóbb 2010-ben tudtak a leggyorsabbak lenni. "Tudtuk, hogy Spanyolországban az lesz a legjobb stratégia, ha támadunk, és átugorjuk a forgalmat" - magyarázta Domenicali. "De ezt nem tudjuk mindig megcsinálni."

Domenicali a Spanyol Nagydíj hétvégéjén annak is örült, hogy egyik ellenfelük sem tudott meglógni a fejlesztési versenyben. Szerinte a szezon első felében bevetett újítások idén kulcsfontosságúak lesznek, mert az istállók augusztustól már inkább a 2014-es, turbómotorokkal hajtott autókra fognak koncentrálni. "Július végéig még előfordulhat, hogy valaki bevet egy-két nagyobb fejlesztési csomagot, de utána már nem" - vélekedett.

"Ezután néhányan kénytelenek lesznek a 2014-es autójukon dolgozni, hiszen az új projekt nagy kihívás elé állítja a csapatokat. Nem arról fog szólni a fejlesztési verseny, hogy valaki 2-3 tizeden belül maradjon a többiekhez képest, hanem 2-3 másodpercen belül kell tartani a különbséget" - mondta a csapatfőnök. "Ezért tényleg úgy gondolom, hogy ez egy kulcsfontosságú szakasza az idénynek."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!