Vágólapra másolva!
A csapatok megszavazták, hogy jövőre a pénteki szabadedzések első harminc percében mindenki kapjon egy extra szett abroncsot. Az előszezoni tesztek programjáról még nem sikerült dönteniük.

A Forma-1 Sportszakmai Munkacsoportja - amelyet a csapatmenedzserek alkotnak - Barcelonában megszavazta, hogy jövőre az első pénteki szabadedzésen minden versenyző kapjon egy extra szett abroncsot, amelyet kizárólag a gyakorlás első harminc percében használhatnak. A változtatás érdekesebbé teheti a nagydíjak nyitóedzéseit, idén ugyanis az első fél órában gumispórolás miatt ritkán futnak mért kört a csapatok.

Az első szabadedzésen bevethető extra gumik ötletét még a Force India vetette fel hetekkel ezelőtt, bár ők azt szerették volna elérni, hogy csak az újoncok kaphassanak több abroncsot. A csapatok elvetették ezt az elképzelést, a Pirelli azonban úgy döntött, Barcelonában mindenki számára biztosítja az eggyel több szett gumit - igaz, egész napra. Ha az ötlet beválik, és a csapatok aktívabbnak mutatkoznak a délelőtti gyakorláson, a Pirelli több nagydíjon is kioszthatja a plusz gumikat.

A 2014-es első edzésekre vonatkozó kezdeményezést a tizenegyből tíz csapat megszavazta, csak a Force India nem értett egyet azzal, hogy mindenki kapjon extra gumit az edzés első harmadában. Ők továbbra is kiálltak amellett, hogy csak az újoncokat alkalmazó csapatok használhassanak több abroncsot. A szabályok módosítása egyébként júniusban válhat hivatalossá, ha a Motorsport Világtanács is jóváhagyja az elképzelést.

A csapatok az ülésen megvitatták a 2014-es előszezoni tesztek programját is, de egyelőre nem sikerült egyezségre jutniuk. Azzal a legtöbben egyetértenek, hogy a radikális szabályváltozások miatt jövőre korábban, már januárban megkezdődjön a tesztelés, a gyakorlások további elosztásáról azonban nem született döntés.

Az Autosport úgy tudja, öt csapat arra szavazott, hogy januárban és februárban összesen 12 tesztnapra kerüljön sor, öt istálló viszont kevésnek tartja a háromszor négy napot, szerintük 15 napra van szükség az év első két hónapjában. Egy csapat gondolta úgy, hogy nincs szükség januári tesztre, ők csak februárban szeretnének 12 napot gyakorolni. Az ügyet a Motorsport Világtanács ülésén tárgyalják tovább júniusban, annyi azonban biztos, hogy a szezon közben nem rendeznek majd teszteket.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!