Vágólapra másolva!
A főtervező a Ferrari honlapjának elmondta, részben annak köszönhető a csapat jó szezonkezdése, hogy az átszervezések jótékonyan hatottak a mérnöki munkára. Nikolas Tombazis optimista, de úgy véli, még bőven van feladatuk.

Feltűnően erősen kezdte a bajnokságot a Ferrari ahhoz képest, hogy az előző két évet hogyan nyitotta: 2011-ben 65 ponttal és győzelem nélkül, 2012-ben 45 ponttal és egy kicsit szerencsés, esőben aratott győzelemmel álltak négy verseny után, míg idén már 77 pontot, valamint egy önerőből szerzett győzelmet gyűjtöttek össze ugyanennyi idő alatt. A tavalyi szezon elején a becslésük szerint körülbelül másfél másodperccel voltak lassabbak az élmezőnynél.

A csapat főtervezője, Nikolas Tombazis a Ferrari honlapjának kifejtette, hogy szerinte javarészt a szervezeti módosítások állnak az idei sikeres nyitány hátterében. "Az új munkamódszerek és az új szervezeti felépítés lehetővé tette, hogy kreatívabbak legyünk, ami az egyik elsődleges célunk volt Pat Fry-jal (a technikai igazgatóval). Sok mindent átszerveztünk, hogy az embereknek több idejük legyen gondolkodni. Megkerestük azokat a részlegeket, amelyeken az elmúlt években kicsit kevesen dolgoztak, ahol az alkalmazottakra túl nagy teher nehezedett, és nem volt idejük azon agyalni, hogy miképp tehetnék gyorsabbá az autót" - mondta Tombazis.

"Sokat változtattunk a munkamódszerekkel kapcsolatos hozzáállásunkon, valamint a szervezésünkön. Közben fejlesztettük az eszközeinket is, és hiszem, hogy már jobban értjük az autó működésének bizonyos részeit. Mindez lehetővé tette, hogy jobban kezdjük a szezont, mint az előző években."

Fry 2011-ben vette át a mérnöki gárda irányítását, miután Aldo Costát elküldték, és azóta több csere is történt. Az egyik legfontosabb, folyamatban lévő változás azonban az, hogy a Ferrari felújítja az elavult maranellói szélcsatornát, mivel az onnan származó adatok már nem mindig pontosak. A csapatnak emiatt idén a Toyota kölni létesítményét kell kibérelnie a fejlesztési munkálatokhoz.

Forrás: AFP

A főtervező mégsem teljesen elégedett a Ferrari szezonkezdetével. "Úgy gondolom, az első eredményeink alapján optimistán várhatjuk a folytatást, bízhatunk benne, hogy harcolhatunk a győzelmekért és a bajnoki címért. Azonban, ha értékelnem kellene a teljesítményünket, egy tízfokozatú skálán csak hatost adnék magunknak" - jelentette ki.

"Ennek két fő oka van. Az egyik az, hogy még nem tartunk ott, ahol lenni akarunk, mivel az első négy versenyen nem igazán tudtunk harcolni a pole pozícióért. Pillanatnyilag ez az egyik fő célkitűzésünk. A másik az, hogy bár arattunk egy győzelmet, amivel természetesen elégedettek lehetünk, két pocsék futamunk is volt, ahol alig gyűjtöttünk pontokat." Ez a két futam a malajziai és a bahreini volt, amelyeken a csapat rossz döntéseket hozott a jó helyen álló Fernando Alonsóval.

Tombazis elmondta, hogy a négy nagydíjon feltérképezték: miben erős, miben gyenge az F138-as. Noha részleteket nem árult el, annyi sejthető, hogy a leggyorsabb, legjobb aerodinamikát igénylő kanyarokban továbbra sem a Ferrari az etalon, a kemény féktávokon viszont még mindig erősek.

A főtervező kijelentette, hogy az autójuknak bizonyos külső tényezők kedveznek, bizonyos tényezők nem, ezért a következő versenyeken valószínűleg nem fognak egyenletes színvonalon teljesíteni. "Az adott pályától függően megmutatkoznak majd az erősségeink és gyengeségeink. Az eddig látottak alapján nem számítunk kiegyensúlyozott teljesítményre a következő versenyeken, ugyanakkor azt várjuk, hogy általában ütőképesek leszünk" - mondta.

A hétvégi Spanyol Nagydíjra a Ferrari többek között új padlólemezt és szárnyakat visz, továbbá módosítanak a karosszérián is.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!