Vágólapra másolva!
A sportfelügyelők segédjeként is tevékenykedő Derek Warwick szerint a következő futamtól kezdve rendesen fog működni az elektronikus tájékoztató rendszer az autókban.

A 2013-as idény első négy versenyén nem működött a Forma-1 autók kormányán lévő elektronikus jelzőrendszer, amely a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) központi telemetriája alapján továbbítja az információkat a versenyzőknek. A rendszer hibája komoly nehézség elé állította a versenyzőket, hiszen a műszerfalon nem villantak fel a különböző zászlójelzések, valamint a DRS használatával kapcsolatos információk sem.

A probléma azért jelentkezett, mert az idei szezontól új beszállító üzemelteti az FIA központi telemetriáját. Az EM-et váltó Riedel rendszere azonban még egyik nagydíjon sem bizonyult elég megbízhatónak, így a versenyirányítás és az autók közötti telemetriás kapcsolatot minden versenyhétvégén meg kellett szüntetni. Noha az első futamok után felmerült, hogy az FIA visszatér az EM-hez, a sportfelügyelőként is tevékenykedő korábbi F1-es versenyző, Derek Warwick szerint a jövő hétvégi barcelonai futamon már valóban működni fog a rendszer.

"Azt mondták, fejlesztéseket hajtottak végre rajta, és Barcelonától kezdve működni fog" - nyilatkozta a Reutersnek Warwick. A telemetria hibája sokszor megtréfálta a versenyzőket, a Kínai Nagydíjon például nyolcan is a tilalom ideje alatt használták a DRS-t. Az FIA ezért az első futamokon engedékenyebb volt a versenyzőkkel. "Nem hibáztathatjuk őket a segédberendezésekkel kapcsolatos problémák miatt" - mondta Warwick.

Az első négy futamon megfigyelhető volt, hogy az FIA idén jóval kevesebb pénzbüntetést szab ki a versenyzőkre. Ez egy szezon előtti megállapodásnak köszönhető, a versenyzői engedélyek megemelkedett ára miatt ugyanis a szövetség megígérte a pilótáknak, hogy az elkövetett szabálytalanságokért nem kell fizetniük. Warwick szerint azonban ez nem jelenti azt, hogy a sportfelügyelők kevésbé veszik komolyan a vétségeket.

"Az FIA megkért minket, hogy a pénzbüntetések tekintetében legyünk elnézőbbek, másféle szankciókat azonban továbbra is ugyanúgy alkalmazhatunk" - árulta el a brit, aki a Silverstone-t tulajdonló British Racing Drivers' Club (BRDC) elnöke is.