Vágólapra másolva!
A Forma-1-es világbajnok a zsámbéki vezetéstechnikai centrumban járt, ahol a Mercedes SL 63 AMG mellett egy 1500-as Ladával is kipróbálta magát, az egyik eldőlt bóját a tűzpiros veterán autóval állítva fel. Vigyorogva szállt ki a szovjet ipar remekéből - csak a színével nem volt elégedett...

A tavalyi belvárosi futam után a zsámbéki Driving Camp vezetéstechnikai központban találta meg a McLaren főszponzora azt a terepet, ahol Jenson Button ismét magyar közönség előtt bontakoztathatta ki a tehetségét. A 2009-es világbajnok könnyedén vette az akadályokat, remekül mutatott a Ladában, és meggyőzően beszélt a biztonságos vezetés fontosságáról. Minket azonban jobban érdekelt, hogy mi lett az utóélete az első, igazán éles összetűzésének újonc csapattársával.

Túlzás lenne azt állítani, hogy Button túltette magát a bahreini kakaskodáson Sergio Pérezzel, legalábbis abból, amit az [origo]-nak a külső szemlélő szempontjából igencsak szórakoztató incidensről mondott, arra lehet következtetni, hogy azért maradt még benne tüske. Különösen rosszul viselte, hogy az oda-visszaelőzgetést kísérő rádiós üzeneteket a nagy nyilvánosság is hallhatta. "A rádióüzeneteimet nem a tömegeknek szánom, hanem a csapatnak. Kár, hogy a tévétársaságok szabadon válogathatnak a beszélgetések között, mert ezek sokszor rosszul jönnek át" - kifogásolta a közvetítések egyik igen tanulságos elemét. Button azért is érezhette szerencsétlennek a beszélgetés nyilvánosságra kerülését, mert saját bevallása szerint egyébként nem az a típusú versenyző, aki végigbeszéli a futamot. "Rájöttem, hogy ha beszélgetek a mérnökömmel, akkor lelassulok, így a legtöbbször csak nyugtázom, amit mond" - magyarázta Button.

Forrás: Farkas Péter [origo]
Ilyet sem gyakran látunk... A többi képért kattintson!

"Nyilván mérges voltam, de ennek a csapaton belül kellett volna maradnia, a rádión keresztül nem a tévéknek, hanem nekik üzenek. A verseny után fontos volt, hogy leüljünk a csapattal és Checóval átbeszélni a dolgokat, és így tovább tudjunk lépni. Szerencsések vagyunk, hogy engedtek minket versenyezni, sok más csapatnál nem ez a helyzet" - szúrt oda a többi istállónak, ahol nyilvánvalóan a belső sorrendnek megfelelően hagyják csak harcolni egymással a pilótákat. Hozzátette ugyanakkor, hogy ez olyan döntés a McLaren részéről, amellyel nem szabad visszaélni. "Ez most már mindenkinek világos, ezért remélem, hogy Barcelonában is versenyezhetünk egymás ellen, és az már tiszta harc lesz, nem is szólva arról, hogy ott már reményeink szerint a győzelemért, és nem a hatodik-hetedik helyért megyünk majd" - üzent a csapatnak és a csapattársának Button.

A 2009-es világbajnok a három, McLarennél eltöltött év után hirtelen a vezető pilóta szerepében találta magát, hiszen a wokingi istálló saját nevelésének számító Lewis Hamilton távozásával, és az egyelőre a Forma-1-es karrierje elején lévő Pérez érkezésével ő lett az istálló legfőbb támasza. És Button nem titkolja, hogy élvezi az új szerepet, igaz, nem először találja magát ebben a helyzetben. "A régebbi csapataimnál is voltam már rangidős" - mondta az [origo]-nak a 33 éves kora ellenére tekintélyes, 13 évre visszanyúló Forma-1-es múlttal rendelkező Button. "Szeretem ezt a szerepet, és ennek különösen akkor van jelentősége, amikor olyan nehezen indul a szezon, mint a miénk most. Ilyenkor a csapat a versenyzőtől vár segítséget a fejlesztésekhez, visszajelzéseket arról, hogy miként viselkedik az autója. Az eredményeinken egyelőre nem látszik ugyan, de az irány jó. Barcelonába új alkatrészekkel érkezünk, és bízom benne, hogy ezek sokat segítenek majd. De sürgősen pontokat kell szereznünk, ez világos" - mondta Button a legközelebbi feladatról.

Forrás: Farkas Péter [origo]
Miután kiszállt a békebeli Ladából, Button arcáról nem lehetett letörölni a vigyort. A többi képért kattintson!

Vannak azonban távlati, a Forma-1-en túlmutató tervei is, és bár a versenyzést 13 év után is borzasztóan élvezi, azért látszik rajta, hogy foglalkoztatják a pályán kívüli kihívások is, különösen, hogy - mint elismerte - 33 évesen már nem tartozik a legfiatalabbak közé a mezőnyben. A zsámbéki beszélgetésen sem lehetett megkerüli a triatlon iránti szenvedélyét, és biztosnak tűnik, hogy hamarosan Ironman versenyeken láthatjuk viszont a McLaren fitneszőrült pilótáját, aki néhány nappal a magyarországi kiruccanása előtt biciklizett jótékonysági céllal egy laza 140 kilométert Monaco és St. Tropez között.

A Driving Camp vezetéstechnikai központban eltöltött rövid idő alatt is kiderült, hogy Button oktatónak sem lenne utolsó, mert egyrészt élvez minden percet, amit autóban tölthet, másrészt nagyon tanulságos vezetéstechnikai előadásokat tud tartani, amiben nyilván benne van az a csaknem másfél évtizedes tapasztalat, amely a mérnököknek adott visszajelzésekből gyűlt össze. Emellett még a saját hibáiból is remek tananyag lehetne. A dinamikus rántópad ugyanis őt sem kímélte, és látványosan megpördült a Mercedesszel, bár a nedves útfelületeken tudott mutatni néhány olyan manővert, amely miatt nem sok kétség férhet ahhoz, hogy a mezőny egyik legjobb esőmenőjének számít. Azt elismerte, hogy kifejezetten élvezi a kiszámíthatatlan körülményeket, és az ellenfeleinek valószínűleg értékes információ lesz, hogy hideg időben viszont nem nagyon találja a megfelelő hangot az autójával.

Forrás: Farkas Péter [origo]
Upsz, ez sok volt! Elsőre Button is megforgott a rántópadon. A többi képért kattintson!

A rendezvény egyik legmeghökkentőbb látványeleme az volt, amikor Button beült egy tűzpiros Ladába, és a jelenet anakronisztikus színezetét csak fokozta, amikor Forma-1-es versenyzőhöz méltó lendülettel hajtotta meg a törésteszteken amúgy nem túl meggyőző teljesítményt nyújtó autót. Button és a Lada egymásra találása akár komoly távlatokat is nyithat a kapcsolatukban, a brit versenyző ugyanis azonnal vigyorogva érdeklődni kezdett, hogy hol lehet megvásárolni az ikonikus járművet.

Az talán nem volt meglepő, hogy az egyik reggeli show műsorvezetőjét könnyedén alázta a páros versenyekben, azt viszont élmény volt nézni, ahogy a szlalompályán a Sebestyén Balázs által fellökött bóját szinte utánozhatatlan finomsággal visszaállította a Lada egyik kerekével.

Forrás: Farkas Péter [origo]
Vezetett, beszélgetett az újságírókkal, aztán repült is haza. A többi képért kattintson!

Button népnevelői képességei is gyönyörűen megmutatkoztak a vezetésbiztonságra egyébként is komoly súlyt fektető rendezvényen, hiszen ha ő mondja, akkor nyilván meggyőzően hangzik, hogy mennyire nem éri meg száguldozni a közutakon. Az intést azonnal szemléltetni is tudta a saját példájával: bár a Forma-1-es pályákon több koccanása, ütközése, kicsúszása és kifejezetten csúnya, ijesztő balesete is volt, a közutakon eddig még semmi hasonló nem fordult elő vele. "Amikor most a reptérre indultunk a borzalmas időben, egymás után előztek meg minket a nedves aszfalton" - számolt be az első hallásra nehezen hihető élményéről, amely szintén azt példázta, hogy a hétköznapokon nem kockáztat.

Az valószínű, hogy az egyre tekintélyesebb tapasztalatait előbb-utóbb visszaforgatja a Forma-1-be, és ha oktatópályán nem is, a versenypályák mellett felbukkan majd, hogy a fiatal tehetségek útját egyengesse a sportág csúcsa felé.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!