Vágólapra másolva!
Az év első négy nagydíján a versenyzők egy műszaki hiba miatt nem kaptak tájékoztatást az elektronikus zászlójelzésekről és a DRS használatáról sem, de az FIA úgy döntött, egyelőre nem cseréli le az új beszállítót.

A szezon első négy nagydíján a versenyzők kénytelenek voltak nélkülözni a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) központi telemetriájának szolgáltatásait, például az autók műszerfalán felvillanó elektronikus zászlójelzéseket. A versenyirányítás nem tudta kiküldeni nekik a DRS pillanatnyi használhatóságával kapcsolatos jeleket sem, ami többször bonyodalmakhoz vezetett, például Kínában, ahol a futam alatt nyolcan a tilalom ellenére csapták fel az előzést segítő hátsó szárnyat.

A problémák hátterében az áll, hogy ettől az évtől kezdve az EM helyett egy új beszállító, a Riedel építi ki a Forma-1 központi telemetriáját, a rendszerük azonban eddig nem működött elég megbízhatóan ahhoz, hogy az FIA hagyatkozni merjen rá. Bár az Autosport úgy tudja, fontolóra vették, hogy a Spanyol Nagydíjtól kezdve visszatérnek a korábbi beszállítóhoz, mivel a múlt hétvégén, Bahreinben sikerült kijavítani a hibák nagy részét, egyelőre eltekintettek ettől.

A pálya melletti elektronikus zászlójelzések és a GPS-rendszer legutóbb már az elvárásoknak megfelelően működött, csak a műszerfalon felgyulladó fényeket vezérlő telemetriával akadtak gondok továbbra is. Az FIA reméli, hogy a Spanyol Nagydíjig hátralévő két hétben a Riedel orvosolni tudja a maradék problémákat, már csak azért is, mert a csapatok számára az eltérő huzalozás miatt bonyodalmat jelentene visszatérni az EM-hez.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!