Fernando Alonso csak nyolcadikként tudott célba érni a múlt hétvégi Bahreini Nagydíjon, miután a verseny elején egymás után két körben is ki kellett állnia a bokszba, mert a felcsapható hátsó szárnya (DRS) nyitott állásban maradt. A Ferrari közvetlenül a futam után még nem tudta megmondani, mi okozta a szokatlan problémát - amely miatt Alonsónak a verseny hátralévő részét DRS nélkül kellett megtennie -, de már akkor is sejtették, hogy mechanikai hiba történt. Végül az elmúlt napokban elvégzett vizsgálatok is ezt igazolták.
"Kiderítettük, hogy a problémát egy mechanikai alkatrész törése okozta a rendszeren belül" - állt a Ferrari áltat kiadott közleményben. "Először fordult elő, hogy hasonló hibával találkoztunk, pedig már harmadik éve használjuk a rendszert."
A Ferrari hozzátette, hosszú távon nem aggódnak amiatt, hogy a hiba megismétlődik, viszont "továbbra is a legmagasabb szinten kell figyelnünk a megbízhatóságra." Ezzel egyetért a csapatfőnök, Stefano Domenicali is, aki szerint a Ferrari nem engedheti meg magának, hogy a megbízhatóság rovására fejlessze az autóját. A Ferrari az idei szezont gyorsabb autóval kezdte, mint az elmúlt években, a megbízhatóság és a szervezettség terén azonban egyelőre gyengébben teljesítenek.
"Hiszünk benne, hogy képesek vagyunk a bajnokság végéig harcolni mindkét címért, idén ráadásul már a kezdettől fogva részt veszünk a küzdelemben - az utóbbi időben nem ez volt a helyzet" - mondta. "Ugyanakkor tisztában kell lennünk azzal, hogy a céljaink elérése érdekében minden területen tökéletesen kell teljesítenünk."