Vágólapra másolva!
A finn elégedett a Bahreini Nagydíjon szerzett második helyével, szerinte a győzelem úgyis elérhetetlen volt számukra. Grosjean végre jól érezte magát az autójában.

A Lotus idén először ért el kettős dobogós helyezést, Kimi Räikkönen a második, a tőle eltérő taktikával versenyző Romain Grosjean pedig a harmadik helyet tudta megszerezni Bahreinben. A csapat rendkívül boldogan fogadta az eredményt, hiszen az időmérőn a finn csak a kilencedik legjobb köridőt tudta megfutni, míg Grosjean a Q3-ba sem jutott be.

A világbajnokság második helyén álló finn eredményében ismét közrejátszott, hogy a Lotus kíméletesen bánt a gumikkal, így a győztes Sebastian Vettellel és csapattársával ellentétben csak kétszer állt ki kereket cserélni. Räikkönen a futam után elárulta, egyértelmű volt számukra, hogy kétkiállásos taktikával próbálkoznak majd. "Már pénteken is azt akartam, hogy csak kétszer cseréljünk kereket, mert a szabadedzések alapján úgy gondoltam, így rendben lesz a versenyünk" - mondta. "Működött is a taktikánk, sok helyet léphettünk előre."

"Az első vagy a második köröm nem sikerült túl jól, két helyet is veszítettem. Utána viszont egyre jobbnak éreztem az autómat, és egyre keményebben hajtottam. A verseny végére minden rendben volt" - tette hozzá a finn, aki úgy érzi, kihozta a maximumot a versenyből. Szerinte akkor is esélytelenek lettek volna a győzelemre, ha szombaton jobban teljesítettek volna az időmérőn.

Forrás: Lotus

"Összességében nem voltunk elég gyorsak ahhoz, hogy ezen a hétvégén legyőzzük a Red Bullt. Ha tegnap néhány hellyel előrébb végeztünk volna, a tempókülönbség miatt akkor sem tudtam volna felvenni velük a harcot" - magyarázta Räikkönen, akinek tíz pontra nőtt a hátránya Vettelhez képest a bajnokságban. "Ma a második hely volt a legtöbb, amit elérhettünk."

Grosjean a csapattársával ellentétben a kemény gumikon rajtolt, és háromkiállásos stratégiával versenyzett, ami azt jelentette, hogy sok időt kellett a forgalomban eltöltenie. "Igazán élvezetes verseny volt, sok előzés történt, és volt néhány feszült pillanat is - így tényleg kielégítő eredmény, hogy a 11. rajthelyről a dobogón tudtam végezni" - lelkendezett a francia, aki a tavalyi Magyar Nagydíj óta először tudott felállni a pódiumra. "Szerintem még nem is volt olyan versenyem, ahol ennyit csatáztam és előztem volna."

Grosjean az első három futamon rejtélyes problémákkal küszködött, kiszámíthatatlanul viselkedett az autója, ezért nem tudta kihozni belőle a maximumot. A Bahreini Nagydíjra a Lotus új kasztnit adott neki, és a jelek szerint ez sokat segített neki. "Nem volt könnyű kitalálnunk, mi hiányzott ahhoz, hogy ismét jónak érezzem az autómat, de úgy tűnik, sikerült megfejtenünk" - mondta. "Ma sokkal jobban éreztem magam az autómban, az eredményünk pedig jól megérdemelt jutalom mindenki számára, aki keményen dolgozott érte."