Vágólapra másolva!
Bár kissé elfogult, Alesi szerint a Forma-1-es csapatoknak nem szabad kritizálniuk a jelenlegi gumikat. Alexander Wurz kijelentette, hogy a Lotus állítólagos előnyét támadó bírálatok sem jogosak.

Az előző két évhez hasonlóan az idei szezon elején is meggyűlik a Forma-1-es csapatok baja a Pirelli új gumijaival, ezért már többször nyilvánosan panaszkodtak, elsősorban a Red Bull. A beszállítónál azonban úgy vélik, csak a mezőny egy részének okoznak kirívóan komoly problémát az új keverékek, ezért a szezon negyedik állomásáig, a Bahreini Nagydíjig biztosan nem változtatnak rajtuk. Emellett arra számítanak, hogy a szezon előrehaladtával a csapatok egyre jobban megértik majd a gumik viselkedését, így később kevesebbet fognak panaszkodni.

A Pirelli nagyköveteként dolgozó Jean Alesi is kijelentette, hogy a csapatoknak nem érdemes kritizálni az abroncsokat, mert ez úgyis csak kifogás a részükről. "Ami sohasem változik, hogy mindig a legjobb csapatok lesznek a legsikeresebbek. Éppen ezért nincs értelme nyavalyogni, mert bármit is csinálnak a szabályokkal, mindig így lesz, ami jó" - mondta a korábbi F1-es pilóta. "A versenyzőknek meg kell találniuk a legjobb kompromisszumot a gyors tempó és a gumikopás kordában tartása között, és ez mindig így volt a Forma-1-ben."

"A karrierem során sokféle gumiszabállyal és gumiszállítóval versenyeztem, még az időmérős gumik korszakában is vezettem. S bár mindegyik más és más volt, a sportág a Pirelli révén lett a legszórakoztatóbb a szurkolóknak, idén például eddig két fantasztikus versenyt láthattunk."

"Pontosan ezt kérték (a Pirellitől), és véleményem szerint a sportágnak is erre volt szüksége."

A Pirelli részéről elmondták, hogy a kritikák általában csak néhány istállótól érkeznek, miközben a mezőny maradék része próbál alkalmazkodni a helyzethez, és a kisebbség véleménye miatt nem fognak változtatni a gumikon.

A Lotus azon csapatok közé tartozik, amely a jelek szerint képes jól kihasználni a gumikat, legalábbis erre utal Kimi Räikkönen ausztráliai győzelme. A csapatot azzal vádolta meg a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko, hogy előnybe kerültek azáltal, hogy ők bocsátották az előzőleg egy régi Toyotát használó Pirelli rendelkezésére a (még Renault néven futó) 2010-es autójukat a gumik tesztelése céljából.

Egy másik korábbi versenyző, Alexander Wurz viszont alaptalannak érzi ezt a támadást. "Nem hiszem, hogy a Lotus előnybe került volna" - mondta a spox.com-nak. "Ezek szabványgumik. Mindegyik csapatnak ugyanannyi tesztnapja van, és ugyanannyi ideje, hogy alkalmazkodjon az abroncsokhoz."

"Bármelyikük odaadhatott volna egy tesztautót a Pirellinek, de (a Lotuson kívül) egyikük sem akart."