Társoldalunk:

A Lotus a gyorsabb kerékcserékre koncentrál

Az istálló hatékonyabb bokszkiállásokkal próbálja győzelemhez segíteni versenyzőit a következő futamokon. A héten már negyvenszer próbálták el a kerékcserét, és új hátsó emelőt is bevetettek.

Az ausztráliai idénynyitón aratott győzelem után Malajziában kevésbé bizonyult ütőképesnek a Lotus, Romain Grosjean a hatodik, Kimi Räikkönen pedig csak a hetedik helyen ért célba. Bár a csapatfőnök, Eric Boullier szerint csak kisiklásról van szó, az istálló a Kínai Nagydíj előtti háromhetes szünetben gőzerővel dolgozik azért, hogy Sanghajban ismét beleszólhassanak az első helyekért zajló küzdelembe.

A Lotus csapatmenedzsere, Paul Seaby elárulta, a felkészülés során elsősorban a gyorsabb bokszkiállásokra helyezték a hangsúlyt. Szerinte a pályán komoly előnyt jelentene, ha néhány tizeddel gyorsabban cserélnék le az E21 kerekeit. "Nagyobb esélyt szeretnénk adni a versenyzőinknek arra, hogy tartsák a lépést az élmezőnnyel, és a mögöttünk lévőktől is szeretnénk jobban elszakadni. Tudjuk, hogy képesek vagyunk rá" - jelentette ki Seaby. "Az erőfeszítésünkre nem lehet panasz, így biztosak vagyunk benne, hogy sikerül."

Seaby állítása szerint a Lotus leggyorsabb bokszkiállásai körülbelül 2,4 másodpercet vesznek igénybe. Bár ez majdnem 4 tizeddel lassabb, mint a Red Bull Malajziában felállított új rekordja, a menedzser elégedett a csapattagok kiegyensúlyozott munkájával. "Képesek vagyunk folyamatosan 2,5 és 2,7 másodperc között maradni - ez egyáltalán nem rossz az élesben végrehajtott kerékcserék esetében" - magyarázta a Lotus hivatalos honlapjának. "Elégedett vagyok a fejlődésünkkel."

A csapat ezen a héten körülbelül negyven alkalommal gyakorolta a kerékcseréket, és úgy eszközöket is bevetettek a javulás érdekében. "Kipróbáltunk egy új hátsó emelőt, ami azonnal sikeresnek bizonyult, hiszen sokkal gyorsabban sikerült feltennünk rá az autó hátulját. Mivel tizedmásodperceket szeretnénk lefaragni, a hasonló kis részletek is sokat számíthatnak" - árulta el Seaby.

KAPCSOLÓDÓ CIKK