Vágólapra másolva!
Két futam után a Ferrari, a McLaren és a Mercedes is hisz benne, hogy idén véget vethetnek a Red Bull uralmának. Három élcsapatnak változtatnia kell az autóján a Kínai Nagydíj előtt.

Noha a 2013-as év első két futama után úgy tűnik, a Red Bull vágott neki a leggyorsabb autóval az idénynek, a riválisok egyáltalán nem tartják legyőzhetetlennek az elmúlt három évben mindkét bajnoki címet bezsebelő istállót. Az eddig mutatott forma alapján a Ferrari, a Mercedes, sőt a McLaren is esélyesnek érzi magát a végső győzelemre, és a legtöbben az Ausztráliában diadalmaskodó Lotust is a bajnokjelöltek között emlegetik.

A Ferrarinak reményt adhat, hogy Fernando Alonso Melbourne-ben Sebastian Vettel előtt ért célba a második helyen, Malajziában pedig a futam egyik legnagyobb esélyesének tartották, amíg az első kör végén ki nem esett. Idén ráadásul a remek formában lévő Felipe Massa eredményei is segíthetik őket.

"Úgy gondolom, még mindig a Red Bull a legerősebb csapat" - nyilatkozta a csapatfőnök, Stefano Domenicali a Corriere dello Sportnak. "De a Mercedes is javult, és a Lotus is nagyon ütőképesnek tűnik. Érdekes lesz ez a szezon, nagy kihívásokat állít majd elénk - annyi azonban kétségtelen, hogy mi is ott leszünk a legjobbak között."

A Mercedes valóban rengeteget fejlődött a téli szünet alatt - míg a tavalyi év második felében a pontszerzés is nehéz feladatnak bizonyult számukra, 2013 első futamain bele tudtak szólni az élcsapatok küzdelmébe, Lewis Hamilton Szepangban a dobogóra is felállhatott. "Egy ideig tartani tudtam a Red Bullok tempóját, nagyszerű érzés volt" - nyilatkozta a brit, aki biztos benne, hogy megfelelő üzemanyag-stratégiával a győzelemért is harcba szállhatott volna.

Forrás: AFP

Némileg meglepőbb a McLaren optimizmusa, az istálló ugyanis mindössze 4 pontot tudott összekaparni az első két versenyen. Ausztráliában egyértelműen szenvedtek az MP4-28-assal, Malajziában azonban javult a helyzetük, Jenson Buttont csak a csapat elrontott bokszkiállása fosztotta meg az 5. helytől. A brit később úgy nyilatkozott, a dobogó sem lett volna elérhetetlen számára, hiszen a McLaren nagyon sokat javult a második nagydíjra.

"Hatalmas változást tapasztaltunk" - jelentette ki. "A szepangi verseny legnagyobb részében gyorsabbak voltunk a Lotusnál, sőt a Ferrarinál is." A malajziai futam után "sokkal optimistább" Buttonnal csapatfőnöke, Martin Whitmarsh is egyetért. "Nagyon csalódott lennék, ha Kínában nem lépnénk megint előre" - idézi őt a Speed Week.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonban nem könnyíti meg az élcsapatok dolgát: olasz lapértesülések szerint a Red Bullt, a Lotust és a McLarent is arra utasították, hogy módosítsák autóikat a Kínai Nagydíj előtt. Az FIA állítólag a Malajziai Nagydíjon végzett ellenőrzések során úgy találta, hogy a három istálló autóján a megengedettnél rugalmasabb a padlólemez előrenyúló része, a splitter. A csapatok egyelőre büntetés nélkül változtathatnak a padlólemezükön, Kínában viszont már szankcióra számíthatnak, ha az eddigi verzióval folytatják a versenyzést.