Vágólapra másolva!
2014-től a Ferraritól vagy a Mercedestől vásárolhatják a turbómotorokat, a döntésükben nagy szerepe lesz az árnak. Az újonc Jules Bianchival nagyon elégedettek.

Az idei évre egyetlen partnere maradt a Cosworth-nek a Forma-1-ben, holott a vállalat 2010-ben még négy csapatot szolgált ki motorokkal. Ennek következtében nem vállalják a következő szezontól kötelező hathengeres turbómotorok kifejlesztését, így a Marussiának is új beszállítót kell keresnie.

A csapatnak három lehetősége lehet, de mivel a Renault a Toro Rossóval tárgyal, nem valószínű, hogy az eddigi négy ügyfelük mellé még kettőt felvegyenek. A Marussiának tehát a Ferrari vagy a Mercedes motorja juthat.

"A Ferrari és a Mercedes motorja közül választhatunk. Mindkettejükkel tárgyalunk" - közölte a csapat ügyvezető igazgatója, Andy Webb az orosz Championat sportlapnak. "Egyértelmű, hogy az ár fontos tényező lesz a döntésben, mert az új motorok költségei lényegesen nagyobbak lesznek, mint a jelenlegieké."

Az ügyvezető elmondta, a szélcsatornában már dolgoznak a mérnökök a 2014-es autón, és vannak adataik arról, hogy milyen követelményeket támasztanak majd a turbómotorok. Reméli, hogy április végére eldől, melyik gyártótól vásárolják az erőforrásokat. Sajtóértesülések szerint a Ferrari mellett szólhat, hogy egyik versenyzőjük, Jules Bianchi a Ferrari versenyzőakadémiájának a tagja.

A Marussiánál nagyon elégedettek a franciával, aki lényegesen gyorsabb volt csapattársánál, Max Chiltonnál az eddigi két nagydíjon, ráadásul a Williamsekkel és a Toro Rossókkal is tudott harcolni. Graeme Lowdon sportigazgató magasztalta Bianchit. "Úgy gondolom, sok embert lenyűgözött" - mondta az Autosportnak. "Egyetlen hibát sem szokott elkövetni."