Vágólapra másolva!
A jövőre kezdődő turbókorszakban is a stuttgarti cégtől kapják majd a motort, sőt a váltót, a hidraulikát és az ERS-t is.

A Force India bejelentette, hogy a 2014-ben kezdődő új turbókorszakra is meghosszabbította motorszállítói szerződését a Mercedesszel, sőt ki is bővítette azt, mert a motor mellett a sebességváltót, a hidraulikát, valamint a KERS helyére lépő, annál összetettebb működésű ERS-t is megvásárolja a gyártótól.

"A Mercedes-Benzzel kötött, a következő évekre szóló megállapodásunk a legnagyobb jelentőségű a Force India eddigi története során" - idézi egy közlemény a csapat főnökét, Vijay Mallyát. "A hajtásláncra vonatkozóan jövőre bevezetésre kerülő új szabályok között nem tudok elképzelni jobb partnert, amellyel együtt dolgozhatnánk a Forma-1 most kezdődő, izgalmas korszakában."

"A szerződés hosszú távon biztosítja számunkra a szükséges stabilitást, amely elengedhetetlen ahhoz, hogy folytassuk utunkat a Forma-1-es rajtrács eleje felé."

A Force India 2009 óta versenyez a Mercedes motorjaival, s most nekik sikerült elsőként a turbókorszakra is kiterjeszteniük a partneri viszonyt a stuttgarti vállalattal. A McLaren motorszállítói szerződését még nem hosszabbították meg, mert az is lehet, hogy a wokingi istálló a hírek szerint az újra az F1 felé kacsingató Hondával szeretne megállapodni inkább - bár ennek valószínűleg csak 2015-től van realitása.

Forrás: AFP

"Jelentős mérföldkő, hogy bejelenthetjük az első, 2014-es szabályrendszer szerinti hosszú távú motorszállítói megállapodásunkat" - mondta a Mercedes GP ügyvezető-igazgatója, Toto Wolff. "2009-ben a Sahara Force India volt az első igazi ügyfélcsapatunk az F1-ben, ezért örülünk neki, hogy 2014-től még sokáig folytathatjuk velük az együttműködést."

"Ez a megállapodás kitűnő ár/érték arányt képvisel. Bízunk benne, hogy a Mercedes-Benz az új generációs motorok teljes életciklusában együtt fog dolgozni a Force Indiával."

Wolff azért tért ki külön az árra, mert az új turbómotorok évente várhatóan kb. 20 millió euróba, azaz mintegy 5 millió euróval többe fognak kerülni az ügyfélcsapatoknak, mint a jelenlegi szívók. A Mercedes egyébként már januárban közölt egy képet 2014-es turbójának prototípusáról, sőt néhány újságíró előtt be is indította azt.