Vágólapra másolva!
Már Melbourne-ben is a finn autójára rakták fel az új fejlesztéseket, és ez Malajziában sem lesz másképp.

Míg a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon Kimi Räikkönen fantasztikus győzelmet aratott, a másik Lotust vezető Romain Grosjean csak egyetlen pontot szerzett. A francia egész hétvégén nem volt elégedett az autójával, és úgy tűnik, Szepangban is folytatódnak rejtélyes problémái. "Ugyanazt látjuk, mint ami Melbourne-ben történt, de az okára még nem sikerült rájönnünk" - panaszkodott az Auto Motor und Sportnak.

James Allison, a csapat technikai igazgatója elismerte, egyelőre nem tudnak egyforma autót biztosítani a két versenyzőnek, és az előző hétvégéhez hasonlóan most is csak Räikkönen kapja meg az új fejlesztéseket.

"Itt ismét csak egy garnitúránk van (az új alkatrészekből), és úgy döntöttünk, hogy ezt Kimi autójára szereljük fel, ami miatt Romain hátrányba kerül" - magyarázta a szakember. "Mindig megpróbálunk két szettet hozni, de erre nem minden esetben adódik lehetőség. Úgyhogy (Romain) nehéz körülmények között versenyez, ráadásul egy olyan csapattárssal kell felvennie a harcot, aki teljes erőbedobással küzd."

Eközben német lapértesülések szerint az ellenfelek figyelmét felkeltette, hogy a Lotus milyen kíméletesen bánik a gumikkal, és egyesek úgy vélik, a csapat igazságtalan előnyhöz jutott azáltal, hogy a Pirelli az ő 2010-es autójukkal teszteli az abroncsokat. A három évvel ezelőtti modell ugyan lényegesen eltér a jelenlegitől, de ugyanannak a tervezési filozófiának a jegyében született. "Átsiklottunk felette, és alábecsültük ennek a jelentőségét" - mondta egy magát megnevezni nem kívánó rivális csapattag. "Talán el kell gondolkodnunk azon, ezt hogyan lehetne orvosolni a jövőben."