Vágólapra másolva!
Szerinte megfelelő időzítéssel Vetteléhez hasonló kört futhatott volna Melbourne-ben. A gumikkal idén jobban bánó Mercedes Malajziában nagyobb figyelmet fordít a beállításokra.

Noha a 2013-as idény első versenyén a Lotus és a Ferrari is legyőzte a Red Bullt, az időmérőn Sebastian Vettel és Mark Webber bizonyult a leggyorsabbnak. A címvédő még csapattársát is 4 tizeddel utasította maga mögé, a harmadik rajthelyet megszerző Lewis Hamiltonhoz képest pedig több mint 6 tized volt az előnye. A brit ennek ellenére nem érzi úgy, hogy a Red Bull tempója elérhetetlen lenne, szerinte az osztrákok csak ügyesen időzítettek az eső után egyre jobb állapotba kerülő pályán.

"Nem hiszem, hogy félelmetes lenne a tempójuk az időmérőkön" - nyilatkozta Hamilton a Malajziai Nagydíj előtt. "Úgy gondolom, ha én is ugyanakkor, ugyanolyan későn hajtottam volna ki a pályára, mint ők, hasonló köridőt érhettem volna el. Nem tűntek ijesztően gyorsnak, a pálya is folyamatosan száradt fel."

Hamilton első mercedeses versenye után rendkívül elégedett volt az ötödik helyezésével, azonban úgy érzi, hatékonyabb felkészüléssel előrébb végezhettek volna. Melbourne-ben balansz-problémákkal szembesültek. "Csináltunk valamit a gumikkal, amitől alulkormányozott lett az autóm. Sajnos, amikor a másik keverékre váltottunk, megfordult a helyzet" - magyarázta. "A jelentős alukormányzottság helyett jelentős túlkormányzottságot tapasztaltam. Összességében elmondhatjuk, hogy küszködtünk a balansszal."

Forrás: AFP

"Pénteken nem sok időt szántunk az autónk beállítására, mert sok új alkatrészt teszteltünk - ez talán rossz döntés volt. Ezen a hétvégén a beállításokra fogunk koncentrálni" - tette hozzá Hamilton, aki továbbra is remekül érzi magát a Mercedesnél. Biztos benne, hogy új csapata hamarosan még jobb eredményekre lehet képes, különösen, ha egymás munkamódszereihez is tökéletesen alkalmazkodnak.

"Nyilvánvalóan jobban is dolgozhattunk volna, de ez volt az első közös versenyünk - nem számít, mennyit készültünk rá, tökéletesen soha nem lehet felkészülni egy futamra. Csak a verseny közben tapasztalhatjuk meg, hogyan tudunk a legjobban együtt dolgozni" - magyarázta Hamilton.

Bár a Mercedes többek között a szeszélyesen viselkedő abroncsok miatt nem tudott az ötödik helynél előrébb végezni Melbourne-ben, a sportigazgató Toto Wolff szerint idén jobban bánnak a gumikkal, mint egy évvel ezelőtt. Szerinte azok idén még nagyobb hatással lesznek az eredményekre. "Úgy tűnik, néhány csapat teljesen elvesztette a fonalat" - nyilatkozta. "A McLaren, a Williams és a Toro Rosso egyáltalán nem tudja kezelni a gumikat. Force India a verseny 80 százalékában fantasztikus versenyt futott, majd hirtelen visszaesett a teljesítményre."

"Mi a verseny elején, a szuperlágy gumik teljesítményét látva úgy gondoltuk, hogy könnyű lesz kiviteleznünk a kétkiállásos taktikát" - tette hozzá. "A közepes abroncsok azonban pont ellentétesen működtek, ami elég érdekes." Wolff úgy véli, Malajziában talán érdemesebb lenne nagyobb hangsúlyt fektetniük a versenytempóra, az ausztráliai időmérőn elért helyezések ugyanis nem bizonyultak döntő fontosságúnak. "A hetedik helyről rajtoló versenyző nyerte meg a futamot, a pole-ból induló pedig a harmadik helyen végzett" - mondta. "Talán jobban járunk, ha szombaton kompromisszumot kötünk a vasárnapi verseny érdekében."